معاون قضائی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: خدمات قضائی در این شورا‌ها ارزان، سریع، بدون پیچیدگی‌های قضائی و تشریفات خاص آئین دادرسی بوده و آرای آن بسیار متقن و مستحکم است.

خدمات شورای حل اختلاف، ارزان، سریع و بدون تشریفات استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمدرضا احمدی معاون قضائی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان در تشریح عملکرد شورا‌های حل اختلاف در یک سال گذشته گفت: تعداد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف از ۴۸ هزار و ۲۰۰ فقره در سال ۹۶ به ۴۸ هزار و ۵۰۰ فقره در سال گذشته رسیده و افزایش قابل توجهی ندارد.

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف استان در رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۹۶ عملکرد مطلوبی نداشت، خاطرنشان کرد: ۷۰۰ پرونده در پایان سال ۹۶ رسیدگی نشده بود که با تلاش‌های انجام شده در سال ۹۷ علاوه بر پرونده‌های وارده، پرونده‌های باقی‌مانده نیز رسیدگی شد و به عبارت دیگر نرخ رسیدگی در سال گذشته ۱۰۱ درصد بود.

احمدی گفت: مطالبه وجه چک، تأمین دلیل، مطالبه وجه سفته و اسناد عادی و گواهی انحصار وراثت، بیشترین تعداد پرونده ها‌ی شورا‌های حل اختلاف استان را به خود اختصاص داده است.

وی، صلح و سازش را هدف اصلی شورای حل اختلاف خواند و خاطرنشان کرد: یک شعبه در سطح زنجان را تبدیل به شعبه صلح و سازش کردیم که توانستند دو سوم زندانیان حل اختلاف را در نیمه دوم سال گذشته آزاد کنند.

احمدی افزود: یک شعبه نیز ویژه صلح و سازش برای محکومین قصاص در نظر گرفته شده که با تلاش شبانه‌روزی تاکنون توانستند ۳ نفر را از چوبه دار نجات دهند.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان، اتقان و استحکام را از مهم‌ترین ویژگی‌های آرای این شورای خواند و گفت: از ۳۷ هزار و ۵۰۰ پرونده‌ای که قابلیت اعتراض داشتند تنها به سه هزار و ۲۰۰ مورد اعتراض شده وفقط ۲۸۰ مورد یعنی ۷۴ صدم درصد از آرای صادره در مراجع بالاتر نقض شده در حالی که میانگین نقض آرادر کشور ۶ درصد است.
 
انتهای پیام/ن
 

با تلاش شبانه‌روزی شورای حل اختلاف استان زنجان ۳ نفر  از چوبه دار نجات  پیدا کردند

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.