معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت:دستگاه قضائی در سال گذشته مشکل ۷۱ واحد تولیدی استان زنجان را برطرف نمود.

دستگاه قضائی در سال گذشته مشکل ۷۱ واحد تولیدی استان زنجان را برطرف نمودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمدتقی فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: تشکیل بنیاد صیانت از خانواده به ریاست نماینده، ولی فقیه در استان و راه‌اندازی سامانه تصمیم نیز از اقدامات مهم این معاونت در حوزه خانواده است.

 فتحی  از اجرای ۴۵ عنوان برنامه سال گذشته در حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، خانواده و راه‌اندازی سامانه تصمیم بود.

این مسئول اظهار داشت: ۱۵ برنامه در حوزه فرهنگی و اجتماعی اجرا شده که کارگاه‌های پیشگیری رُشدمداربرای فرهنگیان و دانش‌آموزان، پیگیری استمرار برنامه نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان) با همکاری آموزش و پرورش و عملیاتی کردن محاکم در دادگاه کیفری ویژه اطفال از جمله برنامه‌های این حوزه است.

وی در خصوص سامانه تصمیم، اضافه کرد: سامانه تصمیم با همکاری قوه قضائیه و سازمان بهزیستی راه‌اندازی شد ه و زنجان، جزو استان‌های اولویت دار برای راه‌اندازی این سامانه نبود، اما سیزدهمین استانی بودیم که راه‌اندازی کردیم.

محمد تقی فتحی با بیان اینکه وضعیت موجود اقتصادی در کشور و چالش‌های فراروی سرمایه گذاران افزود: سیستم قضائی استان در این راستا در سال گذشته مشکل ۷۱ واحد تولیدی در استان زنجان را برطرف نمود

معاون اجتماعی دادگستری کل استان زنجان با بیان اینکه تقاضای طلاق از سوی هریک از زوجین ابتدا باید در سامانه تصمیم، ثبت شود، گفت: از ۲۶ شهریور ۹۷ تا پایان اردیهبشت سال جاری، یک هزار و ۱۲۰ زوج، تقاضای طلاق ثبت شده دارند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۵۳۴ مورد خودشان انصراف داده و طبق غربالگری، بررسی و راستی‌آزمایی انجام شده ۴۰۲ مورد سازش کرده‌اند.

فتحی افزود: ۵۸۶ مورد از تقاضا‌ها وارد سامانه شده و در مرحله غربالگری، ۲۲۰ مورد به صورت مستقیم برای طلاق آمده و ۳۶۶ مورد به مراکز مشاوره ارجاع شده‌اند که ۱۰ درصد از ارجاع شدگان به مراکز مشاوره نیز منجر به سازش قطعی شده است.

وی از ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج از ۱۵ دی سال گذشته خبر داد و گفت: از این تاریخ، ازدواج هیچ زوجی بدون گذراندن کلاس‌های آموزشی در دفاتر ثبت نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: این دوره‌ها در چهار عنوان احکام، بهداشت، مسائل حقوقی و مسائل روحی و روانی بوده و تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ زوج در استان تحت آموزش‌های قبل از ازدواج قرار گرفته‌اند.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان زنجان گفت: برنامه دیگر در حوزه خانواده، ایجاد مرکزی برای ملاقات بچه‌های طلاق بود که این امر در سال ۹۷ سبب شد تا ۱۵ زوج در این مراکز سازش کرده و به زندگی برگردند.

فتحی یادآور شد: در یک سال، ۲۷۷ هزار پرونده با ۱۳۴ قاضی در استان رسیدگی شده است.
 
انتهای پیام/ن
 
 

اجرای ۴۵ عنوان برنامه سال گذشته در حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.