کنکور سراسری سال ۹۸ با حضور بیش از یک ملیون و ۱۱۹ هزار داوطلب در ۳۶۱ شهرستان و ۵۸۱ حوزه امتحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سوت آغاز بزرگترین ماراتن علمی کشور که سرنوشت ساز آینده جوانان است، صبح امروز به صدا در آمد.

در آزمون سراسری امسال برای رفاه حال داوطلبان مناطق سیل زده ۵ درصد سهمیه مازاد در نظر گرفته شده است؛ سهمیه‌ای که تنها برای این دسته از داوطلبان است و صرفا در مناطق سیل زده اعمال می‌شود.

هرساله با آغاز تابستان دانش آموزانی که قصد ورود به دانشگاه دارند برای به دست آوردن صندلی دانشگاه‌های خوب کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و هرکدام که آمادگی بیشتری داشته باشند می‌توانند دانشگاه‌های برتر و رشته‌های کاربردی‌تر را انتخاب کنند.

کنکور سراسری امسال  با حضور بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر در ۳۶۱ شهرستان و ۵۸۱ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

کنکوذر

رتبه نخست پرمتقاضی‌ترین رشته امتحانی به علوم تجربی رسید

از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر داوطلب گروه ریاضی و فنی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۶۰ داوطلب گروه انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ هزار داوطلب گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر داوطلب گروه زبان خارجه هستند.

همچنین تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ داوطلب خانم و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر داوطلب آقا هستند و این درحالی است که تعداد  ثبت نام کنندگان با آزمون در کنکور سراسری سال ۹۸ نسبت به آزمون سال گذشته ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش داشته است.

کنکوذر

از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ داوطلب نظام جدید و ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ داوطلب نظام قدیم هستند و به عبارتی دیگر ۵۱.۵۹ درصد ثبت نام کنندگان نظام جدید و ۴۸.۱ درصد ثبت نام کنندگان نظام قدیم یا همان پیش دانشگاهی هستند، ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلب علاوه بر انتخاب گروه اصلی آزمون خود نسبت به شرکت در آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجه هم اعلام علاقه کرده‌اند و ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاقمند به شرکت در گروه هنر و ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاقمند به شرکت در گروه زبان‌های خارجه هستند.

کنکور با گروه‌های ریاضی و انسانی کلید خورد 

داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ تیر و گروه هنر بعدازظهر آزمون می‌دهند؛ گروه تجربی صبح جمعه و گروه زبان‌های خارجی هم بعدازظهر فردا  برای شرکت در آزمون حاضر می‌شوند.

برای آزمون سراسری  امسال ۲ نوع سوال برای گروه آزمایشی نظام جدید و داوطلبان نظام قدیم تهیه شده است؛ اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری هفته دوم مرداد ماه و نتیجه نهایی نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

کنکوذر

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به داوطلبان آزمون سراسری گفت: داوطلبانی که بیشتر تلاش کرده‌اند و توانایی علمی بالاتری دارند در رشته‌های پر طرفدارتر موفق خواهند شد، اما امکان قبولی در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور برای  تمام داوطلبان وجود دارد.

 دوم شهریورماه زمان اعلام نتایج نهایی

پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

کنکوذر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار