علیرضا آشناگر گفت :در اکثر بانک‌ها شناخت دقیقی از صنعت وجود ندارد که این مهم باید واکاوی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دیدار با مدیرعامل یکی از بانک‌های کشور به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات در برخی بانک‌های استان سمنان کم است،گفت : از سوی دیگر در عموم بانک‌های استان، شناخت میدانی دقیق، جامع و کاملی از صنعت وجود ندارد که این مهم نیاز به بررسی، واکاوی و اصلاح دارد.

وی ضمن بیان اینکه تقویت و افزایش سقف پرداخت تسهیلات بانک‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: وجود دو هزار کارخانه و ۶۰۰ واحد معدنی فعال نشان می‌دهد که سمنان ازنظر صنایع بسیار مطلوب است و این بانک می‌بایست در حمایت از بخش صنعت بیشتر تلاش کند.

آشناگر بابیان اینکه امکانات و زیرساخت‌های مناسبی ازجمله وجود دو فرودگاه برای توسعه صادرات در استان فراهم است، ابراز داشت: از مجموعه این بانک انتظار می‌رود تا به‌صورت جدی‌تر در حمایت از صنعت و توسعه صادرات ورود پیدا کند و به واحد‌ها و کارخانه‌ها فعال استان که محصولات شاخص صادراتی دارند، نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

استاندار سمنان  بابیان اینکه تولیدات کشاورزی استان سمنان غالباً محصولات و تولیدات صادراتی هستند، تصریح کرد: بخش کشاورزی نیز باارزش افزوده بسیار مناسب در استان فعالیت خوبی دارد که محصولات کشاورزی و باغی دامغان و شاهرود با ویژگی صادرات محور از این جمله است.

وی بابیان اینکه ناگزیر سرریز صنایع استان تهران، راهی استان سمنان خواهد شد، افزود: این آمادگی وجود دارد تا ضمن همکاری مجموعه بانک‌ها با رفع موانع به سمت توسعه هموار کردن مسیر، پیشرفت و ارتقا و حمایت از صادرات صنعت استان گام برداریم.
انتهای پیام/ح

در بانک‌ها شناخت دقیقی از صنعت وجود ندارد

 

برچسب ها: تسهیلات ، تولیدکننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار