بر اثر بارش‌های سیل آسا و جاری شدن سیل ویرانگر در جنوب شرق سیبری روسیه تاکنون ۱۸ کشته بر جا گذاشته است و ۱۷ نفر هم هنوز ناپدید هستند.

تلفات سیل در ایرکوتسک سیبری روسیه به ۱۸ نفر افزایش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های محلی روسیه روز سه شنبه اعلام کردند بارش‌های سیل آسا و جاری شدن سیل ویرانگر در جنوب شرق سیبری روسیه تاکنون ۱۸ کشته بر جا گذاشته است و ۱۷ نفر هم هنوز ناپدید هستند.

رئیس شاخه‌ی منطقه‌ای وزارت اورژانس روسیه گفت جستجو برای یافتن ناپدید شدگان همچنان در جریان است.

بارش‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در منطقه‌ی ایرکوتسک ۵۵ شهر و روستا را تحت تاثیر قرار داده است.

وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه اعلام کرد سیل در بیش از چهار هزار منزل مسکونی جاری شده و بنابر گزارش مسئولان محلی تاکنون ۱۲۵۸ نفر برای دریافت کمک‌های پزشکی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۹۱ نفر در بیمارستان بستری شده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یک شنبه در راه بازگشت از نشست سران کشور‌های عضو گروه ۲۰ در ژاپن از مناطق سیل زده بازدید کرد و به ارتش روسیه دستور داد برای پیوستن به عملیات امدادرسانی و نجات وارد عمل شود.

قربانیان سیل در سیبری از این موضوع شکایت داشتند که چرا دستگاه‌ها و مقام‌های مسئول زودتر به آنان آگاهی رسانی نکرده و هشدار نداده بودند.

ساکنان منطقه ایرکوتسک در سیبری که به علت جاری شدن سیل ویرانگر ویران شده است مسئولان امر را به ناکامی در آگاهی رسانی و هشدار دادن متهم کردند و گفتند اگر کمک رسانی اتفاق می‌افتاد جان افراد بسیاری نجات پیدا می‌کرد و خسارات کمتری به جان و مال مردم وارد می‌شد.

فرماندار منطقه روز سه شنبه اعلام کرد بارش‌های سیل آسا که از روز ۲۵ ژوئن آغاز و در تقریبا یکصد شهرک در جنوب شرقی سیبری سیل ایجاد کرد تاکنون ۱۸ کشته بر جا گذاشته است.

یکی از ساکنان با لحنی عصبانی گفت: «اگر آگاه شده بودیم این افراد قربانی نشده بودند؛ و اینهمه خرابی فاجعه بار اتفاق نمی‌افتاد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار