معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تعاملات تجاری استان اردبیل با کشور‌های همجوار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در نشست مشترک با هیات ترکیه‌ای از افزایش تعاملات تجاری با کشور‌های همجوار خبر داد و گفت: استانداری اردبیل از تعاملات تجاری و صنعتی با کشور‌های همجوار و دوست حمایت کرده و امید است با عملیاتی و کاربردی کردن روابط دوجانبه با ترکیه میزان سرمایه گذاری‌های مشترک افزایش یابد.

وی نقش سازمان‌ها و نهاد‌های توسعه‌ای در کمک به ادامه حیات بنگاه‌های اقتصادی را بسیار مهم برشمرد و افزود: آمار‌ها جهانی نشان داده که حدود ۲۵ درصد از واحد‌های صنعتی پس از مدتی به علت مشکلات عدیده ای، از ادامه فعالیت خود باز می‌مانند و سازمان‌های توسعه‌ای و سایر نهاد‌های مرتبط می‌توانند در این امر کمک شایانی به ادامه فعالیت این واحد‌های صنعتی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و پنجره واحد سرمایه گذاری را در جهت راه اندازی طرح‌های صنعتی و رفع موانع تولید واحد‌های تولیدی در استان مؤثر دانست و گفت: تلاش بر این است تا مشکلات واحد‌های تولیدی در سریع‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: هیأت تجاری و صنعتی وان ترکیه با ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان آشنا شدند و ۲ طرف بر افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری‌های صنعتی تاکید کردند.

محمد اهلی نقش شهرک‌های صنعتی در توسعه و پیشرفت صنایع کوچک و متوسط کشور را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی پس از اخذ و تملک زمین مورد نیاز، نسبت به تأمین زیرساخت‌ها و امکانات لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام نموده و سپس زمین مورد نیاز را با شرایط آسان در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی قرار می‌دهد.

وی یکی از صنعت‌های شاخص استان را صنایع تبدیلی بیان کرد و گفت: این استان به لحاظ موقعیت آب و هوایی مناسب و بخش کشاورزی، از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار بوده و این شرکت آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل برگزاری تور‌های صنعتی، اجرای خوشه‌های صنعتی، راه اندازی کلینیک کسب و کار، مبادلات پیمانکاری فرعی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی را از جمله حمایت‌های صورت پذیرفته از صنایع کوچک و متوسط توسط شرکت شهرک‌های صنعتی ذکر کرد.

اهلی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با واگذاری زمین مناسب به صورت اقساط بلند مدت و با قیمت و تسهیلات مناسب و با ایجاد امکانات و تأسیسات زیربنایی اولیه از جمله ایجاد تصفیه خانه‌های صنعتی، مراکز خدماتی، ایستگاه‌های آتش نشانی، راه دسترسی، خیابان کشی و آسفالت معابر، مخابرات، آب، برق و گاز آماده کمک به استقرار سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان است.

هیأت تجاری و صنعتی استان وان ترکیه از شهرک تخصصی آب سبلان بازدید و از نزدیک از روند توسعه شهرک‌های صنعتی استان اردبیل آشنا شدند.

انتهای پیام/ح

افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری‌های صنعتی

برچسب ها: تجاری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.