استاندار اردبیل گفت: زیرساخت‌های زیادی در مناطق شمال استان اردبیل ایجاد شده و می‌توانیم با حمایت از سرمایه گذاران آذری شاهد فعالیت آنان در زمینه‌های صنعتی و تولیدی باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در دومین دیدار سرکنسول آذربایجان در تبریز درمحل استانداری اردبیل که در خصوص گسترش روابط تجاری اقتصادی تبادل نظر شد، گفت: از شرکت های فن آور کشور آذربایجان دعوت می کنیم تا با حضور در استان اردبیل چگونگی سرمایه گذاری در استان را بررسی کنند.

وی با اشاره به لغو ویزای مسافران آذری به استان اردبیل، خواستار لغو ویزا برای سرمایه گذاران ایرانی که در کشور آذربایجان فعالیت می کنند ، شد.

بهنام جو ادامه داد : لغو ویزا برای فعالان اقتصادی به معنای مشوقی برای سرمایه گذاری بوده و باعث رفع بروکراسی برای حضور سرمایه گذاران در جمهوری آذربایجان می شود.

استاندار اردبیل به اقدامات انجام گرفته در راستای اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل اشاره کرد و آن را یکی از مزیت های توسعه روابط تجاری بین دو کشور دانست.

وی بیان کرد: اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به ایران از سوی مقامات ایرانی مورد تاکید بوده و مسوولان کشور آذربایجان نیز بر این امر اهتمام می ورزند.

بهنام جو افزود: این خط ارتباطی موانع پیش روی تاجران و توریست ها را رفع کرده و مسافرانی هم که با هدف درمان به استان اردبیل سفر می کنند، به راحتی رفت و آمد خواهند کرد.

 وی گفت: در راستای توسعه روابط تجاری دو کشورایران و آذربایجان و استان اردبیل با جمهوری آذربایجان راه اندازی شهرک صنعتی مشترک نیز مورد پیگیری می باشد .

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز گفت: راه اندازی خط آهن آذربایجان – اردبیل اتفاق مثبتی برای دو کشور بوده و می تواند ثمرات زیادی به دنبال داشته باشد.

علي النقي حسين اف افزود: برنامه های حمایتی از سرمایه گذاران در کشور آذربایجان با جدیت دنبال می شود و این کشور مشوق های زیادی از جمله تامین زیرساخت ها و زمین برای سرمایه گذاران در نظر می گیرد.

وی با اشاره به درخواست های مسوولان استان اردبیل در زمینه لغو ویزا برای فعالان اقتصادی و راه اندازی شهرک صنعتی مشترک و پذیرش سرمایه گذاران نسبت به انتقال این خواسته ها به مسوولان ارشد این کشور اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ع

اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.