مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از افزایش ۲۰ درصدی حضور دانش آموزان استان اردبیل در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود ۸۶ هزارو ۳۵۴ نفر از دانش آموزان استان در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت مشارکت داشته باشند که این تعداد در مقایسه با آمار سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت، دانش آموزان نسبت به انجام دانسته ها، علایق و مهارت‌های مختلف اهتمام می‌ورزند، اظهار داشت: شرکت کنندگان در این کلاس‌ها علاقه، استعداد و توانایی خویش را در زمینه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی ارزیابی می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت، عموما تعلیم و تربیت با تمرکز بر ساحت‌های غیر درسی و مهارت آفرینی و توسعه مهارت‌های اجتماعی است، گفت: برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت در ۵ محور شامل " مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی"، "فرهنگی هنری و نشاط آور و شادی بخش"، "حرفه ای"، "اقتصادی و اشتغال زایی" و "مهارت‌های ورزشی و سلامت"، پیش بینی شده است.

ناصری با بیان اینکه کلاس‌های اوقات فراغت فرصتی است برای بازآفرینی و تقویت و شادابی روحی و جسمی دانش آموزان تصریح کرد: در تابستان ۹۷ تعداد ۶۴ هزارو ۲۳۸ نفر دانش آموز شرکت داشتند که پیش بینی می‌شود امسال این تعداد به ۸۶ هزار و ۳۵۴ نفر ارتقا پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانش آموزان از اول تیرماه سال جاری می‌توانند در این پایگاه‌ها ثبت نام کنند، اظهار داشت: این کلاس‌ها که در ۸ هفته کامل برگزار خواهد شد، در هفته دوم تیرماه شروع و تا پایان مردادماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

مشارکت دانش آموزان در طرح اوقات فراغت تابستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.