گروه‌ها و متولیان قرانی شهرستان محلات در بیت امام جمعه گردهم آمدند.

گردهمایی گروه‌ها و متولیان قرانی در محلاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جمعی از حافظان، قاریان و اعضای موسسه قرآنی آل طا‌ها شهرستان محلات با حضور در دفتر امام جمعه محلات با نماینده، امام جمعه و متولیان امور قرآنی در این شهرستان دیدار کردندو اعضای جامعه قرآنیدر این دیدار به بیان مسایل و مشکلات حوزه قرآنی پرداختند.

حجت الاسلام ربانی امام جمعه شهرستان محلات در این جلسه بر همبستگی گروه‌های قرآنی و پیگیری ادارات ذیربط در حل مشکلات جامعه قرآنی تاکید کرد.

حجت الاسلام سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: آمادگی دارم در صورتی که عزیزان قرآنی نامه درخواست تهیه کنند، آن را خدمت وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی رسانده و درخواست جامعه قرآنی را از طریق وزیر محترم پیگیری نمایم.

حجت الاسلام سلیمی افزود: بین گروه‌های قرآنی مختلف درشهرستان محلات باید هماهنگی بیشتری بوجود آید و باید بودجه نهاد‌های فرهنگی مانند اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در این زمینه متمرکز شود که بعنوان مثال در محلات یک موقوفه وجود دارد که در زمینه قرائت قرآن کریم، باید صرف شود، ولی در این سال‌ها در این زمینه کار نکرده است.

وی اضافه کرد: تصویب قانون یک درصد در حوزه قرآنی در اوایل مجلس نهم قانون بسیار خوبی بود که یکی دو سال اجرا شد و تحول آفرین بود و یک موج امیدی را در جامعه قرآنی کشور شکل داد، اما دولت فعلی به آن اعتقادی نداشت و پس از روی کارآمدن آن را حذف کرد و مجلس بدلیل مشکلات قانونی نتوانست آن را احیا کند.

انتهای پیام / ج

گروه‌ها و متولیان قرانی شهرستان محلات در بیت امام جمعه گردهم آمدند

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.