در مراسم نکوداشت مقام مادر در اراک از مادران شایسته استان مرکزی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،در دومین مراسم نکوداشت مادر در اراک از ۱۲ مادر شایسته استان مرکزی تجلیل شد.

زهرا فرجی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه این همایش با هدف الگوسازی رفتاری و تکریم مقام مادر تجلیل می‌شود گفت: مادران شایسته استان مرکزی در فرآیندی دقیق رصد و بر اساس معیار‌های تعیین شده در سه بخش مادران با زندگی دشوار، مادرانی که فرزندان موفق تربیت کرده اند و مادران موفق در زندگی فردی و اجتماعی برترین‌ها شناسایی شده اند.

امکان راهیابی مادر شایسته به سطح بین المللی مهیا می‌شود

غلامرضا محمدی بنیانگذار بنیاد بین‌المللی مادر در حاشیه این مراسم  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با اشاره به اینکه این بنیاد در سراسر کشور و حتی خارج از کشور مراسم‌های ویژه‌ای برای احترام به مقام مادر برگزار میکند گفت: آیین تجلیل از مادران نمونه در ۲۹ استان کشور برگزار شده و با برگزاری این آیین در سه استان دیگر امکان راهیابی یک مادر شایسته به سطح بین المللی مهیا می‌شود.

محمدی افزود: همچنین برای نخستین بار مادران نمونه ۱۷ قوم ایرانی و ادیان الهی انتخاب و در ۱۵ اسفندماه مورد تجلیل قرار می‌گیرند که این امر نمایشی از همدلی و همبستگی میان ایرانیان خواهد بود.

شهر اراک اولین شهر تجلیل کننده از مادران ارامنه 

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی با اهتمام به جایگاه مادر در برگزاری پیشتاز است ادامه داد: شهر اراک اولین شهر کشور است که از مادران ارامنه هم تجلیل می‌کند.

بنیانگذار بنیاد بین‌المللی مادر وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام هم به مقام مادر اهمیت بسیاری قایل شده و تکریم و احترام مادر مورد توجه قرآن کریم بوده است اضافه کرد: تبیین نقش پررنگ مادر در جامعه و خانواده از اهداف مهم این بنیاد است که در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

همه باید به جایگاه رفیع مادر احترام بگذاریم

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این مراسم به جایگاه بسیار بالای مادر اشاره کردوگفت: مادران از قدر و منزلت بسیار بالایی برخوردارند و همه ما به عنوان فرزندانشان باید به این جایگاه رفیع احترام بگذاریم
آقازاده افزود: در دین مبین اسلام هم به مقام مادر اهمیت بسیاری قایل شده و تکریم و احترام مادر مورد توجه قرآن کریم بوده است

اسامی ۱۲ مادر شایسته استان مرکزی

در پایان این مراسم ۱۲ مادر شایسته به نام‌های چنار آسادوریان، فریده پرهیزکار، مهری حسینی، مهری رضایی، محترم سیار، ملک‌تاج سلیمانی، منیره عبدی، سرپوهی بارسقی، اکرم‌الملوک غفاری، نارنج کارخانه، صدیقه کلانتری و فاطمه نظیری آستانه مورد تجلیل قرارگرفتند و از نشان یادبود این مراسم و تندیس منبت (تصویر مادر بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر) رونمایی شد.

دو سال قبل هم نخستین آیین نکوداشت مقام مادران استان مرکزی در اراک برگزار شد.
استان مرکزی یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۹ درصد این جمعیت زن هستند.

تجلیل از مادران شایسته استان مرکزی /بنیانگذار بنیاد بین‌المللی مادر: امکان راهیابی مادر شایسته به سطح بین المللی مهیا می‌شود

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار