اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نشستی با رئیس، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، آمادگی خود را برای رفع مشکلات بخش کشاورزی استان اعلام کردند.

 به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،نشست اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با رئیس، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی که در سرسرای اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد .

نماینده مردم سنقر و کلیایی در ابتدا تهیه الگوی کشت، احداث شهرک‌های کشاورزی در تمامی شهر‌های استان و برند سازی کشت‌های درآمد زا را از جمله اموری دانست که در کرمانشاه نیازمند برنامه ریزی است.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی خواست نژاد‌های اصلاح شده در بخش دامپروری را به صورت جدی پیگیری نمایند و همچنین تاکید کرد که نیازمند تقویت سیستم‌های آبیاری تحت فشار هستیم.

سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه برگزاری چنین جلساتی و انتخاب رابط سازمان با مجمع نمایندگان را نشان از درایت سازمان جهت پیشبرد برنامه‌ها دانست و گفت: اعضای مجمع نمایندگان مشکلات مطرح شده را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه صنعتی نیست، اما شرایط برای صنعت فراهم است، گفت: کرمانشاه قطب کشاورزی است و کشاورزی می‌تواند بیکاری را در استان کاهش دهد.

وی افزود: اقلیم کرمانشاه یک نعمت است و برنامه توسعه کشاورزی استان نیز با توجه به برنامه مهندس حاتمی قادر به کاهش بیکاری است.

جاسمی تصریح کرد: برند سازی محصولات کشاورزی شهرستان‌ها می‌تواند در سطح کشور جایگاه کشاورزی استان را تثبیت کند.

شهاب نادری نماینده اورامانات گفت: جهاد کشاورزی جای سیاسی کاری نیست و از این توقع داریم سطح مدیران ستادی با برنامه‌های مهندس حاتمی منطبق باشد.

وی همچنین یادآوری کرد : در شرایط جنگ اقتصادی باید فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب قرار گیرد.

وی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی بابت پیگیری‌های صورت گرفته در ایام تعطیل تشکر کرد و همچنین تصریح نمود که آمارسازی در استان یک آفت است، چرا باید آمار سازی شود.

نادری از حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی بابت مستند اعلام نمودن آمار‌ها تشکر کرد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت دکتر مصری در هیأت رئیسه مجلس تاکید کرد.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه شرایط تحریم‌ها باعث شده محدودیت‌هایی را در عرصه‌های سازمانی شاهد باشیم، گفت: هزینه زندگی و نهاده‌ها رشد کرده و خرید محصولات با هزینه‌های تولید نمی‌خواند و این شرایط بستر کاری را برای مدیران سخت کرده است.

وی اظهار داشت: حلقه مفقوده مدیریت ما در کشور این است که برحسب عادت خود را زندانی اعتبارات کرده‌ایم و با پیگیری اعتبارات و گرفتاری ذهنی برای جذب اعتبارات موضوع کلی اقتصاد مغفول می‌ماند.

مصری در ادامه گفت: با اعتبارات کم و انتظارات بالا تحقق همه برنامه‌ها امکان پذیر نیست.

وی همچنین افزود: اقتصاد راه خود را بدون دخالت متولیان امر پیدا خواهد کرد و دخالت در امر بودجه و اعتبارات، اقتصاد را تنظیم نمی‌کند

نماینده مردم کرمانشاه در ادامه گفت: در حوزه کشاورزی شاهد اجاره زمین‌های کشاورزی به سایر استان‌ها هستیم که این رویکرد ناشی از درک اقتصاد است که ریشه در تفکر دارد و جغرافیا محدود کننده آن تفکر نیست.

وی ابراز امیدواری کرد :حاصل این جلسه منجر به پیگیری اصولی برنامه‌ها از طریق مهندس حاتمی و طرح آن در مجمع شود، به گونه‌ای که برنامه قابل انجام باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: درآمد کشاورزان نخود کار باید اقتصادی شود و مجمع نمایندگان استان آمادگی دارد تا این موضوع را برای افزایش درآمد نخودکاران پیگیری کند.

فرهاد تجری اظهار داشت: باید بحث کاداستر کشاورزی به صورت جدی پیگیری شود و مجمع هم از آن حمایت خواهد کرد.

وی از عدم پیگیری برای بازسازی ساختمان‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌های زلزله زده انتقاد کرد و گفت: کمیسیون‌های رفع تداخل باعث مشکلاتی برای کشاورزان شده است و نباید اجازه دهیم به کشاورزان ظلم شود.

وی یادآور شد: موضوع مهم تولید و بحث جلوگیری از صادرات محصولات نباید باعث شود کشاورزان متضرر شوند.

به گفته این نماینده، شنیدن چالش‌ها و فرصت‌ها انتظاری بود که باوجود کمبود وقت به صورت مطلوبی از طرف مدیران مطرح شد.

 

 

انتهای پیام/د

محصولات کشاورزی استان برند سازی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.