فرماندار کنارک گفت: رفع مشکلات صیادان به دلیل گستردگی حوزه آن در زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیشتر خانوار‌های کنارکی یکی از اولویت‌های کاری این نهاد است.

رفع مشکلات صیادان از اولویت‌های کاری شیلات استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حمید الدین یوسفی فرماندار کنارک در بازدید از اسکله صیاد در بندر کنارک اظهار کرد: نظارت بر صید نوین لانگ لاین (صید با قلاب) در آب‌های ساحلی بسیار اهمیت دارد و افزایش چنین روش‌هایی در زنده نگه داری و فروش با کیفیت ماهی بسیار موثر است.

فرماندار کنارک صرفه اقتصادی در این روش را مفید دانست و افزود: صید با قلاب از سیاست‌ها و روش‌های مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی بصورت انتخابی انجام و پس از انجام خون گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع به فوریت پیگیری می‌شود تا در فصل صید و صیادی، صیادان متضرر نشوند، گفت: رفع مشکلات صیادان به دلیل گستردگی حوزه آن در زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیشتر خانوار‌های کنارکی یکی از اولویت‌های کاری این نهاد است.

رئیس شیلات کنارک در این مراسم اظهار کرد: این عامل زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشور‌ها شده و این نوع ماهی با قیمت بالایی خریداری و عرضه می‌شود.

آرش ثنایی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی برای صیادان در این روش در نظر گرفته شده است تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده در چند سال اخیر توسط سازمان شیلات ایران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی صید با قلاب و با بهره گیری از تجارب معتمدین و مروجین جامعه صیادی و بازدید منظم کارشناسان اداره کل شیلات گام‌های مهمی برای ترویج این روش صید برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت ماهی در جنوب سیستان و بلوچستان بسیار پر رونق است به طوری که چابهار و کنارک رتبه برتر صید کشور را به خود اختصاص داده اند و صیادان باید همه روش‌های ماهی گیری را آموخته باشند.

انتهای پیام/ع

نظارت بر صید نوین لانگ لاین  در آب‌های ساحلی بسیار اهمیت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار