فرماندار پاوه گفت : نقش سد داریان و احداث راه ارتباطی روستای هجیج با تعدادی زیادی تونل زیبا بعد سال‌های متمادی توانست، پاوه را برای همیشه از بن‌بست خارج کند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، پرویز ایده‌پور فرماندار پاوه گفت : نقش سد داریان و احداث راه ارتباطی روستای هجیج با تعدادی زیادی تونل زیبا بعد سال‌های متمادی توانست ارتباط 2 استان کرمانشاه و کردستان را برقرار و شهرستان پاوه را برای همیشه از بن‌بست خارج کند.

وی گفت : نقش رسانه‌های شهرستان از جمله نمایندگی صدا و سیما در شهرستان و سایت‌های خبری محلی در معرفی جاذبه‌های منطقه و فراخواندن گردشگران به این شهرستان بسیار مهم و حائز اهمیت بوده است.

وی در ادامه به آیتم‌های توسعه در روستا اشاره کرد و گفت: آب، برق، راه، مدرسه، بهداشت از جمله آیتم‌های توسعه در روستا هستند که روستای آریت علاوه بر این آیتم‌ها گاز و مشارکت بی‌نظیر مردم را هم در خود دارد.

فرماندار پاوه افزود: این پنج ایتم توسعه در خیلی از روستاهای شهرستان وجود دارد، اما مردم رضایت‌مندی ندارند و دلیل آن مسائل امنیتی و سیاسی نیست، بلکه به نداشتن شغل و درآمد برمی‌گردد.

وی روستای آریت را به دلیل مشارکت بالای مردم و اشتیاق جوانان آن به تولید را روستایی پیشرو دانست و اظهار امیدواری کرد: با احداث تعاونی دامداری در این روستا گامی ارزنده در زمینه تولید و اشتغال در منطقه برداشته شود و این روستا به‌عنوان الگوی تولید و اشتغال به دیگر نقاط استان و حتی کشور معرفی شود.

فرماندار پاوه از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع درخواست کرد: با تمام توان مردم روستا را در ایجاد این تعاونی که به‌طور قطع و یقین یک برند برای منطقه اورامانات و استان خواهد بود، همراهی و همکاری کنند.

بخشدار باینگان نیز با بیان اینکه مردم بخش باینگان مشارکت‌پذیرترین مردم در سطح شهرستان در زمینه‌های مختلف هستند، گفت: این بخش ظرفیت‌های بسیار متعددی برای توسعه کل شهرستان دارد.

محمد‌هادی زامیاد افزود: این بخش در حوزه گردشگری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار قدرتمندی دارد در حوزه تورسیم مذهبی(وجود سه نسخه قرآن خطی مربوط به بیش از 500 الی 600 سال پیش) ، اکو توریست (منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل با داشتن گونه‌های متعدد گیاهی وجانوری) و جاذبه‌های طبیعی مناطق ییلاقی شویسر، گرده، ویراش، سردانی، وزه پوچ ومهر و سرای سنگی خالو‌حسین در منطقه زیبای میگوره واقع در شهر بانه وره، صنایع دستی و محصولات باغی و دامی ارگانیک از جمله این ظرفیت‌ها است.

بخشدار باینگان افزود: روستای آریت حدود 30 درصد از پروتئین و لبنیات شهرستان پاوه را در حال حاضر تأمین می‌کند.

دهیار روستای آریت با قدردانی از توجه مسؤولان شهرستان، خدمات دولت و نظام در این روستا ارزنده و قابل توجه دانست و به همین سبب از مسؤولان قدردانی کرد.

فتاحی اجرای شبکه آب و فاضلاب، احداث مخازن ذخیره آب و گازکشی را از مهمترین این اقدامات عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامه و طرح دهیاری با مشارکت مردم احداث پارک کودک و بهسازی شبکه معابر روستا است که مستلزم همکاری و حمایت مسؤولان است.

دهیار آریت عزم و اراده مردم به‌ویژه جوانان روستا را برای ایجاد تعاونی دامداری در روستا جدی دانست و گفت: انشاءالله با همکاری و حمایت مسؤولان این روستا در آینده‌ای نزدیک به عنوان قطب دامداری، تأمین پروتئین و لبنیات شهرستان و منطقه تبدیل خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

تعدادی زیادی تونل پاوه را برای همیشه از بن‌بست خارج کند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.