رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۱ هزار و ۱۳۰ هکتار از مراتع این استان از اسفند سال گذشته تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده و این اقدام با جدیت همچنان ادامه دارد.

۲۱۱ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۱۰ هزار و ۷۷۰ هکتار از مراتع یادشده در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ بالدار و ۱۰۰ هزار و ۳۶۰ هکتار نیز به منظور مبارزه با پوره (بچه ملخ) سم پاشی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند در این استان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی این استان با ۴۸ هزار و ۲۶۰ هکتار در شهرستان ایرانشهر انجام شده است.

بیان کرد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

ملخ‌های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف از جمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

انتهای پیام/ع

هجوم ملخ صحرایی  در سیستان وبلوچستان ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار