نگاهداری گفت: در راستای افزایش کارآیی فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، آیین‌نامه ارزشیابی عملکرد و رتبه‌بندی واحد‌ها تدوین شده است.

تدوین آئین نامه ارزشیابی عملکرد و رتبه‌بندی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد‌های دانشگاه آزادبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک نگاهداری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه باشگاه در دوره جدید، ماموریت اصلی این مجموعه را تهییج خلاقیت و روحیه پژوهش و جستجوگری در دانش‌آموزان و دانشجویان و به منظور شناسایی استعداد‌های درخشان و نخبه برای توانمندسازی بیشتر آن‌ها در جهت حل مسائل کشور دانست.

وی با بیان اینکه خروجی چنین نظامی تربیت پژوهشگران، فناوران و مدیران آینده کشور از بین نخبگان دانشگاه آزاد است، گفت: با توجه به رویکرد‌های جدید، تغییرات تحول‌آفرینی در آیین‌نامه‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان صورت گرفته که پس از تصویب نهایی در هیئت امنای باشگاه، به واحد‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌نویس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها تهیه و برای روسای واحد‌ها در استان‌ها و روسای باشگاه‌های واحد‌ها ارسال شده است، تصریح کرد: آیین‌نامه جدید عضویت در باشگاه، دستورالعمل راه‌اندازی باشگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای، شیوه‌نامه برگزاری مسابقات، دستورالعمل ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی باشگاه‌ها و غیره از مهم‌ترین این موارد است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد افزود: دستورالعمل مسابقات، رویدادها، جشنواره‌ها و المپیاد‌های علمی دانشگاه آزاد در جهت ارتقا دانش، توانمندسازی، حمایت و تسهیلات هدفمند و ساماندهی فعالیت‌ها و مسابقات در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و اندیشه‌ورزی در راستای مشارکت دانشجویان در حل مسائل کشور ارائه شده است.

وی گفت: براساس این دستورالعمل‌ها، باشگاه هر واحد که در مسابقات استانی موفقیتی کسب کند، دارای باشگاه تخصصی می‌شود و در مسابقات ملی شرکت خواهد کرد. به همین ترتیب باشگاه‌های تخصصی که در مسابقات ملی موفق شوند، دارای باشگاه حرفه‌ای جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی می‌شوند.

نگاهداری ادامه داد: باشگاه‌های واحد اعضای استعداد‌های برتر، باشگاه‌های تخصصی اعضای استعداد درخشان و باشگاه‌های حرفه‌‍‌ای اعضای نخبه را تحت پوشش قرار خواهند داد.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آیین‌نامه عضویت تصریح کرد: در آیین‌نامه قبلی اعضا در چهار گروه با عناوین عضو عادی، عضو پژوهشگر، عضو استعداد درخشان و عضو نخبه تعریف شده بودند، اما آیین‌نامه جدید بر سه گروه استعداد برتر، استعداد درخشان و نخبه تاکید دارد. جداول پیچیده جهت ارتقا عضویت که به دلیل پیچیدگی باعث ایجاد بروز خطا در جذب افراد شایسته می‌شد، با مجموعه‌ای از شرایط استاندارد جایگزین شده است.

افزایش کارآیی و بهره‌وری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد با بیان اینکه در راستای افزایش کارآیی و بهره‌وری فعالیت‌های باشگاه، آیین‌نامه ارزشیابی عملکرد و رتبه‌بندی باشگاه واحد‌ها تدوین شده است، اظهار کرد: براساس این آیین‌نامه؛ باشگاه هر واحد در پایان هر سال براساس عملکرد به چهار گروه باشگاه با رتبه عالی، خوب، متوسط و ضعیف دسته‌بندی می‌شود.

نگاهداری در پایان گفت: باشگاهی که بهترین عملکرد را داشته و بیشترین امتیاز را کسب کند، به عنوان باشگاه ممتاز معرفی خواهد شد. حق مسئولیت و نحوه تمدید قرارداد روسای هر باشگاه نیز براساس رتبه اخذشده تعیین خواهد شد، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه دانش‌آموزی نیز تهیه شده که در مرحله بعد به نظرخواهی گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
تمامی این ایده ها نیازمند هزینه های بسیار است وگرنه مدیران قبلی هم میتوانستند چنین اقداماتی انجام دهند ولیکن وضع مالی دانشگاه آزاد مناسب نبوده و نیست که بتوان مسابقات استانی ملی حرفه ای و....... برگزار گردد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۰ تير ۱۳۹۸
این رتبه بندی رو هم بسپرید به اون خارجی هایی که در رتبه بندی دانشگاه ازاد اسلامی رو بهترین دانشگاههای منطقه و اسیا معرفی کردند
آخرین اخبار