نگاهداری گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد از ابتدای مهر موضوع پایان نامه خود را از نظام موضوعات مربوط به برنامه‌های علمی در سامانه پایش آزاد انتخاب می‌کنند.

ابلاغ دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد/ انتخاب موضوع پایان‌نامه دانشجویان بر اساس نظام موضوعات از مهربه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد گفت: نظام پایش آزاد (پژوهش اثربخش یکپارچه شبکه‌ای دانشگاه آزاد) نظام جامع پژوهشی است که با هدف رفع نواقص مربوط به نظام پژوهش تحصیلات تکمیلی دانشگاه و قرار دادن این ظرفیت عظیم در خدمت حل مسائل ملی کشور و ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان نتایج این پژوهش‌ها طراحی و اجرا می‌شود.

وی افزود: در این نظام پژوهشی با هدف مدیریت و راهبری اثربخش، یکپارچه و شبکه‌ای پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی در واحد‌های دانشگاهی، سازماندهی و برنامه‌ریزی هدفمند آن‌ها و شناسایی استعداد‌های حل مسئله و توانمندسازی آن‌ها، نسبت به شکست و تبدیل چالش‌ها و مسائل ملی کشور به مسائل دانشگاهی و قرار دادن آن‌ها به‌عنوان زمینه‌های پژوهشی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری اقدام می‌شود.

نگاهداری افزود: اجرای نظام پایش آزاد بخشی از راهبرد کلان دانشگاه آزاد مبنی بر کنشگری فعالانه در مواجهه با مسائل ملی پیچیده و تبدیل این دانشگاه به یک سازمان یکپارچه حل مسئله و پاسخگو به نیاز‌های واقعی جامعه در سطح ملی، از طریق بازمهندسی و ارتقای نظام پژوهشی دانشگاه و توسعه رویکرد حل مسئله در قالب "برنامه‌های علمی" است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های علمی، برنامه‌هایی با محوریت یک حوزه اولویت‌دار اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور است که با هدف رفع چالش‌ها و مسائل ملی مربوط به آن حوزه در دانشگاه آزاد تعریف می‌شود، گفت: به منظور پیاده سازی نظام پایش آزاد، تاکنون عناوین بیش از ۳۰ برنامه علمی برای واحد‌های دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور مشخص شده است. همچنین، پس از برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی، نظام موضوعات و مسائل مربوط به تعدادی از این برنامه‌ها تدوین شده و در سامانه‌ای تحت عنوان "سامانه پایش آزاد" جهت دسترسی و استفاده دانشجویان، اساتید و محققین بارگزاری شده است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد زمینه‌های لازم جهت تشکیل دبیرخانه برنامه‌های علمی در استان‌ها را فراهم کرده است، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در سراسر کشور از ابتدای سال تحصیلی آینده می‌توانند موضوع پایان نامه خود را از نظام موضوعات مربوط به برنامه‌های علمی در سامانه پایش آزاد انتخاب کنند.

انتهای پیام/

ابلاغ دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
همین الان هم پایان نامه های تکراری در تهران مرکز در حال دفاع هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
تمام پایان نامه من با تغییر جامعه اماری توسط موسسه ای که با یکی از کارکنان دانشکده ارتباط دارد به دانشجوی دیگری فروخته شده بود و دفاع شد با نمره عالی . به معاونت پژوهش دانشگاه دکتر مراجعه کردم کم مانده بود برای خودم مشکل ایجاد کنند و مدرک خودم رو هم بگیرند!!!!
آخرین اخبار