متوفیان تصادفات جاده‌ای در سه ماه گذشته در خراسان جنوبی، نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۹ درصد افزایش داشته است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از بیرجند سرهنگ رضایی ، رئیس پلیس راه استان امروز در نشست مشترک کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی و شورای ترافیک استان گفت: متاسفانه از ابتدای امسال با افزایش تصادفات در جاده‌های استان مواجه هستیم به طوری که در سه ماه نخست امسال ۷۵ نفر در این تصادفات جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه پارسال در همین مدت ۴۲ نفر در جاده‌ها جان باختند افزود: ۳۸ نفر از ۷۵ کشته تصادفات جاده‌ای امسال در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها فوت کردند که علت اصلی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

سرهنگ رضایی گفت: از مجموع متوفیان حوادث جاده‌ای امسال ۴۲ درصد را رانندگان، ۴۳ درصد را سرنشینان خودرو، ۱۱ درصد را موتور سوران و ۳ درصد را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راه استان افزود: ۶۰ درصد متوفیان تصادفات جاده ای، بومی استان هستند که متاسفانه با توجه به شناخت از جاده ها، مرتکب تخلفات حادثه ساز تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی می‌شوند.

سرهنگ رضایی گفت:بیشترین تصادفات بین ساعت‌های ۱۲ و ۲۰ رخ داده است و ۵۱ درصد متوفیان در صحنه تصادف فوت کردند.

وی با تاکید بر تسریع در ایمن سازی نقاط پرحادثه افزود: نصب نیوجرسی در ۱۰ کیلومتر از گردنه ثمن شاهی و ۵ کیلومتر از محور سربیشه تا پلیس راه، تبدیل آبنما‌ها به پل، روشنایی مناسب در جاده ها، ایجاد استراحتگاه‌های موقت بین راهی و اصلاح شیب شروانی از جمله راهکار‌های عملیاتی برای کاهش تصادفات جاده‌ای است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هم در این نشست گفت:پارسال ۳۷ نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۱۹ نفر آنان عابر پیاده بودند.

سرهنگ عباسی افزود:۵۶ درصد این تصادفات در شهر بیرجند رخ داد که ۲۰ نفر آنان فوت کردند.

وی گفت: از ابتدای امسال هم ۸ نفر در تصادفات درون شهری استان جان باختند که این آمار نگران کننده است.

رئیس پلیس راه کشور هم در این نشست گفت:از متولیان کمیسیون ایمنی حمل و نقل و شورای ترافیک می‌خواهیم برای کنترل و کاهش تصادفات استان، بر اقدامات کم هزینه و زودبازده متمرکز شوند.

سردار حمیدی افزود: روال عادی پیگیری‌ها برای ایمن سازی محور‌ها و هوشمند سازی آن‌ها جوابگو نیست که باید طرح‌های توجیهی ارائه شود.

وی با بیان اینکه به دنبال نصب دوربین‌های پیشرفته برای کنترل و مدیریت تردد‌های جاده‌ای هستیم گفت: ۲ هزار دوربین جدید خریداری شده است که از شهریورماه عملیاتی می‌شود.

سردار حمیدی با تاکید بر هوشمند سازی شهری افزود: روش‌های سنتی مانند سرعت گیر و حضور فیزیکی پلیس، نمی‌توان به کاهش تصادفات امیدوار بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این نشست از مسئولان کشوری خواست به طرح‌های کنترل ترافیک استان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و اعتبارات را تخصیص دهند.

انتهای پیام/ک

فوت  ۷۵ نفر در تصادفات سه ماهه اول در جاده های خراسان جنوبی

برچسب ها: حمل و نقل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.