خزانه دار فدراسیون فوتبال گفت: این فدراسیون به دلیل پرنکردن اظهارنامه مالیاتی بین سال‌های ۸۸ تا ۹۵ باید ۶۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات بدهد.

علی سلیمانی، خزانه دار فدراسیون فوتبال در گفت و گو  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدام های این فدراسیون برای باز شدن حساب های مسدود شده خود و سازمان لیگ بیان کرد: امروز با حضور مهدی تاج(رئیس فدراسیون) نشستی را با مدیرکل امور مالیاتی شمیرانات برگزار کردیم اما پیگیری هایمان به نتیجه خاصی نرسید. فدراسیون فوتبال از سال ۸۸ تا ۹۵ برای مالیات بر عملکرد ۶۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بدهی دارد. در این سال ها اظهار نامه مالیاتی پر نشده بود و برای این رقم حساب های فدراسیون مسدود شده است.

حساب های سازمان های لیگ با پرداخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی به زودی باز می شود‌

او ادامه داد: البته نباید بحث مسدود شدن حساب های فدراسیون با سازمان لیگ را با هم مخلوط کنیم. تا جایی که من اطلاع دارم حساب سازمان های لیگ با پرداخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی به زودی باز می شود‌. سازمان لیگ مشکل خاصی در این زمینه ندارد‌. رقم بدهی که به عنوان بدهی علی الراس برای سازمان لیگ مطرح شده یک بحث است اما می توان با پرداخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان حساب های سازمان لیگ را ظرف روزهای آتی باز کرد. البته بحث مالیات سازمان لیگ بسیار مفصل است و خود مسئولان این سازمان موضوع را پیگیری می کنند. فدراسیون و سازمان لیگ ۲ واحد مستقل هستند و اداره مالیات هم مالیات مستقلی برای سازمان لیگ محاسبه می کند.
سلیمانی: فدراسیون فوتبال حدود ۶۵ میلیارد بدهی مالیاتی دارد/ حسابمان باز نشود نمی‌توانیم مطالبتمان را از فیفا و AFC بگیریم

باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی از پرداخت مالیات معاف هستند

سلیمانی تصریح کرد: رقمی هم که به عنوان بدهی مالیاتی فدراسیون در نظر گرفته اند منطقی نیست. با توجه به اینکه فدراسیون از سال ۸۸ تا ۹۵ اظهارنامه مالیاتی پر نکرده است، مسئولان اداره مالیات برای تمام درآمدهای فدراسیون مانند کمک های دولت به فدراسیون، پاداش های ما از فیفا و AFC را که معاف از پرداخت مالیات بوده است، معافیتی اعمال نکرده اند و برای آنها مالیات درنظر گرفته اند. باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی از پرداخت مالیات معاف هستند اما با توجه به اینکه در آن سالها اظهارنامه پر نشده است، اکنون چنین مبلغی باید پرداخت شود.

اگر حساب هایمان باز نشود به مشکلات زیادی می خوریم

خزانه دار فدراسیون فوتبال ادامه داد: در جلسه امروز مان با مدیرکل امورمالیاتی استان تهران، مشکلات خود را مطرح کردیم. اکنون هم به اعتراض مان در مراجع قانونی مالیاتی رسیدگی می شود. ایراد کار این جا است که اگر حساب هایمان باز نشود به مشکلات زیادی می خوریم و اکنون رایزنی های زیادی با اداره مالیات انجام می دهیم که حسابمان باز شود.

فدراسیون به دلیل مشکلات بانکی در بحث دریافت مطالبات بین المللی اش مشکلات زیادی دارد

سلیمانی افزود: اگر سازمان امور مالیاتی با فدراسیون فوتبال برای باز کردن حساب ها همکاری لازم را انجام ندهد، فدراسیون حتی برای دریافت مطالبات خود از AFC و فیفا هم به مشکل می خورد‌. فدراسیون به دلیل مشکلات بانکی در بحث دریافت مطالبات بین المللی اش مشکلات زیادی دارد و این موضوع مسدود شدن حساب ها هم از لحاظ مسائل داخلی به مشکلاتمان اضافه می کند.اکنون هم توقع داریم در هیات های رسیدگی مالیاتی به اعتراض ما توجه شود و سازمان امور مالیاتی هم همکاری لازم جهت رفع مسدودی حساب را با فدراسیون انجام دهد.

انتهای پیام/

اظهارات علی سلیمانی درباره مسدود شدن حساب های فدراسیون فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار