در نشستی با حضور معاون وزیر کار مقررات جامعه کاری مناطق آزاد بررسی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شاهکرمی معاون وزیر کار در نشست بررسی مقررات جامعه کاری مناطق آزادگفت: در مناطق آزاد قانون کار سرزمین اصلی حاکم است و باید این موضوع را بررسی و حل کنیم.

‏وی افزود: در شورای عالی کار هر ساله پایه سنوات اعلام می شود و باید ادارات کار و اشتغال مناطق آزاد از قوانین سرزمین اصلی تبعیت کنند تا کارگران بتوانند از مزایای آن بهرمند شوند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه همه کسانی که در کشور مشمول قانون مشاغل سخت هستند از مزایایی آن بهرمند می شوند گفت: صیادان ‏تنها قشری هستند که از این قانون بهره مند نشده اند که علت اصلی آن نداشتن کارفرماست که میخواهیم آن را پیگیری کنیم.

شاهکرمی ادامه داد: صیادانی که فاقد کارفرما هستند بدلیل مخالفت با قوانین تامین اجتماعی نمیتوانند از مزایایی مشاغل سخت و زیان بار بهره مند شوند و تصمیم داریم مشکل ۶ هزار صیاد آبادان و خرمشهر را با مصوبه دولت یا توافق با تامین اجتماعی برطرف کنیم.

عامر کعبی و جلیل مختار از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفتند: در لایحه بودجه ۹۸ افزایش پلکانی حقوق و مالیات را در دستور کار قرار داده ایم ‏و طرح طبقه بندی مشاغل برای کارکنان نفت را پیگیری کردیم.

انتهای پیام/ د

اصلاح مقرارت جامعه کارگری

برچسب ها: اشتغال ، مناطق آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.