مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز مطالعات برج خشتی داش کسن اردبیل با هدف احیای یکی از دروازه‌های تاریخی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بازدید از بقایای برج خشتی گفت: با توجه به قرارگیری این برج در مسیر دروازه تاریخی خروجی اردبیل  به سمت تبریز مطالعات اولیه جهت احیا، مرمت و ثبت ملی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته دروازه های متعددی پیرامون شهر اردبیل وجود داشته که یکی در مسیر خروجی به سمت تبریز است،  افزود: این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار بوده و به عنوان یکی از المان های معماری کهن شهر اردبیل در سده های اخیر شناخته می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با مطالعه جامع این بنا، تلاش می کنیم این اثر تاریخی به ثبت ملی برسد تا در ادامه با اختصاص اعتبار مناسب عملیات احیا و مرمت را آغاز کنیم.

فلاحی تاکید کرد: حفظ و احیای بناهای تاریخی به منزله صیانت از تاریخ، فرهنگ و مدنیت شهر است و اداره کل میراث فرهنگی صیانت از آثار را قویا دنبال می کند.

وی افزود: لازم است خود مردم نیز در صیانت از آثار تاریخی یاریگر ما باشند چرا که هر بنای تاریخی یادگاری از گذشتگان است که باید با حفظ و پاسداری به نسل های آتی انتقال یابد.

انتهای پیام/ع

احیای بناهای تاریخی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.