مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از صنایع دستی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی خراسان رضوی پرداخت شده که اشتغال ۶۶۷ نفر را به همراه داشته است.

وی افزود:حمایت از هنر‌های سنتی و صنایع دستی از اولویت‌های ما است و تنها ایجاد پایانه فروش و پرداخت تسهیلات در این زمینه کافی نیست بلکه هنرمندان نیز باید تلاش و در مسیر تولید هنر خود با خلاقیت و نوآوری به جذب سلایق مختلف اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:حمایت‌های لازم در ایجاد کارگاه، پرداخت تسهیلات، راه اندازی مجموعه‌های فروش و بازار‌های عرضه صنایع دستی در خراسان رضوی انجام می‌شود، اما این هنر‌ها و صنایع نیازمند رونق بیش از پیش است.

مکرمی فر با اشاره به قدمت قابل توجه تولید بعضی از صنایع دستی در خراسان رضوی از جمله سفال "مند" گناباد افزود: این صنعت از پنج هزار سال قبل در روستای‌مند فعال است؛ در حالی که سالانه معادل ۵۰ میلیارد ریال سفال همدان که قدمتی هزار ساله دارد در مشهد به فروش می‌رود.

سفال‌مند گنابادبا نقوش مختلف قابل تعبیر و تفسیر در قلمرو اسطوره و فرهنگ کهن ایران شامل خورشید، پرنده، پروانه، بته جقه، گل و مرغ، گل و پروانه، گل و برگ، گل کدو، کتیبه، ابر و گل، گنجی، اسلیمی، گل گرد و خونه کشی است.

انتهای پیام// ز.‌ی


۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی خراسان رضوی پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.