مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در بیش از ۲۴ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای ثابت دولتی و بیش از ۷۰۰ مرکز آموزشی آزاد بحث مهارت آموزی به افراد علاقمند انجام می‌شود.

۷۰۰ مرکز آموزشی آزاد در کرمان فعالیت می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا جهانگیری، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به وجود پنج هزار حرفه و شغل در کشور گفت: افراد علاقمند می‌توانند در یکی از این حرفه شغل‌ها مشغول شوند.

وی با اشاره به اینکه در فنی و حرفه‌ای بحث پی گیری مهارت آموزی و ارتقاء مهارت افراد دنبال می‌شود، افزود: در بیش از ۲۴ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای ثابت دولتی و بیش از ۷۰۰ مرکز آموزشی آزاد بحث مهارت آموزی به افراد علاقمند انجام می‌شود.

جهانگیری گفت: به دانش آموزان و دانشجویان توصیه می‌شود که در تابستان و اوقات فراغت براساس علایق و استعدادهایشان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و جامعه را فراگیرند تا در آینده شانس اشتغال خود را افزایش پیدا کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آب و خاک ظرفیت اشتغال پایین است، افزود: ظرفیت خوبی در اشتغال استان کرمان در بحث خدمات و صنعت وجود دارد.

جهانگیری با اشاره به آموزش ۵۰۰ حرفه و شغل در استان کرمان گفت: در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی که مورد نیاز بازار کار است آموزش‌ها ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین آموزش‌های کارآفرینی در فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود و افراد دارای استعداد کارآفرینی بتوانند برای خود و دیگران ایجاد شغل کنند.

وی گفت: ۷۵ درصد ساعت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای عملی است تا پنجه‌های فرد برای بازار کارآمد شود.
انتهای پیام/ی

آموزش ۵۰۰ حرفه و شغل در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.