وزیر نیرو در جمع خبرنگاران قزوین گفت: سالانه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب پساب در کشور تولید می‌شود که استفاده از این ظرفیت می‌تواند یکی از منابع تامین کننده آب در بخش صنعت و کشاورزی باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران استان قزوین گفت: سالانه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب پساب در کشور تولید می‌شود و شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب پساب در بخش‌های شرب و بهداشت در کشور مصرف داریم .

اردکانیان افزود: هر مقدار از این پساب که بتوانیم با رعایت نکات فنی و زیست محیطی و اقتصادی جمع آوری و تصفیه کنیم به بهداشت عمومی کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین نیاز بخش صنعت و کشاورزی و سایر بخش‌ها را که می‌توانند از پساب استفاده کنند را تأمین خواهیم کرد.

وی افزود: امروز در استان قزوین ۴ پروژه مهم را با ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهیم کرد که پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت با ۸۱ میلیارد تومان از طرح‌های مهمی است که به پایداری شبکه کمک می‌کند.

اردکانیان بیان کرد: قزوین، استانی صنعتی و کشاورزی است که ۷۰ درصد برق آن در واحد‌های صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود.

وی یادآور شد، همچنین تصفیه خانه فاضلاب در محمود آباد و ۹۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مناطق استان و آبرسانی سه روستا از دیگر طرح‌هایی است که امروز افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو بیان کرد: در مجموع ۶۴ پروژه با یک هزار میلیارد تومان در دست اجرا داریم که بخشی هزینه شده و بخشی هزینه خواهد شد و همه این طرح‌ها در افزایش رضایت و آرامش مردم تأثیر گذار است.

وی ادامه داد: پساب تصفیه شده مطمئن‌ترین منبع آب است در بخش صنعت و سایر بخش‌های کشور که با استاندارد‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر مردم الگوی مصرف را رعایت کنند خاموشی نخواهیم داشت، گفت: وقتی ظرفیت تولید ما خوب است و ۸۲ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده داریم اگر مصرف درست باشد نه امسال و نه سال‌های بعد مشکلی نخواهیم داشت.

اردکانیان یادآور شد: درخواست داریم مردم در روز‌های گرم پیش رو که ۴۰ درصد اوج بار معادل ۲۳ هزار مگاوات را به خود اختصاص می‌دهد در مصرف درست آب و برق به ما کمک کنند.

انتهای پیام/ک

سفر اردکانیان به قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.