طی ۲۰ روز گذشته، بیش از ۲۲۰ هزار رای دهنده جدید برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند.

پایان روند ثبت نام رای دهندگان و استقبال کمرنگ مردم/ تنها ۲۲۰ هزار رای دهنده جدید ثبت نام کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روند ثبت نام رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری پس از ۲۰ روز، در ۳۳ ولایت افغانستان پایان یافت اما این روند در غزنی تا یک هفته دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

تعداد کسانی که برای رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند هشت برابر کمتر از رقم دو میلیونی پیشبینی شده‌ است؛ با این حال، مسئولان کمیسیون انتخابات این رقم را قناعت بخش می خوانند.

بر اساس گزارش کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، طی ۲۰ روز گذشته، بیش از ۲۲۰ هزار رای دهنده جدید برای شرکت در انتخابات پیش رو ثبت نام کرده اند. این در حالی است که در ابتدا، کمیسیون انتخابات رقم ثبت‌نام کنندگان جدید را دو میلیون نفر پیشبینی کرده بود.

اما نهادهای ناظر انتخاباتی رقم ثبت‌کنندگان جدید را بسیار اندک خوانده و گفته اند که این مساله به دلیل ناهماهنگی و ضعف مدیریتی کمیسیون مستقل انتخابات بوده است. این نهادها تاکید می کنند که اگر تمام روند انتخابات به همین گونه پیش برود، برگزاری انتخابات شفاف در زمان تعیین شده دشوار خواهد بود.

حبیب الرحمان ننگ، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات اما برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده (6 میزان/ مهر) را خط قرمز کمیسیون های انتخاباتی خواند و گفت: تمامی آمادگی‌ها برای برگزاری به موقع انتخابات گرفته شده است.

در کنار این بیم و امیدها، پیگیری روند صلح نیز نگرانی هایی را به وجود آورده است که مبادا انتخابات قربانی روند صلح با طالبان شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.