مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت:سیاست‌های اشتغال بیشتر به فعالیت‌های کارآفرینانه و هدایت و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین معطوف شده است و بخشی از این سیاست‌ها به مجموعه اقدامات از جمله شناسایی و انتخاب مهارت آموختگان کارآفرین و ارائه الگوهای برتر کارآفرینی مهارت محور مربوط می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، آرش اخوان اظهار داشت: امروزه در بسیاری از اقتصادها، کارآفرینی عنصر کلیدی رشد و توسعه است.

اخوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: موضوع محدود بودن فرصت‌های شغلی در مقابل رشد روزافزون متقاضیان اشتغال در بخش استخدام و مزدبگیری، اهمیت سوق دادن جمعیت فعال اقتصادی را به سمت خوداشتغالی و راه‌اندازی کسب و کار مستقل دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس راهبرد سوم سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با عنوان توسعه و ارتقاء آموزش‌های مهارتی، سیاست هشتم با عنوان توسعه مشاوره آموزشی و شغلی در کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، برنامه شناسایی مهارت آموختگان موفق و معرفی آنان به عنوان الگو برای مهارت آموزان، با هدف ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی پیش بینی شده است.

اخوان بیان داشت: در فعالیت‌های مشاوره هدایت آموزشی – شغلی حوزه معاونت آموزش در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سیاست‌های اشتغال بیشتر به فعالیت‌های کارآفرینانه و هدایت و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین معطوف شده است و بخشی از این سیاست‌ها به مجموعه اقدامات از جمله شناسایی و انتخاب مهارت آموختگان کارآفرین و ارائه الگو‌های برتر کارآفرینی مهارت محور مربوط می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خاطرشان کرد: به همین منظور با شناسایی مهارت آموختگان کارآفرین در رشته‌ها و حرفه‌های گوناگون در خوشه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و فناوری نوین در راستای معرفی الگو‌های برتر کارآفرین به جوانان جامعه اهتمام می‌شود.

اخوان گفت: تجربه برگزاری نخستین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر طی سال گذشته و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره در سطوح استانی و کشوری در هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نویدبخش توفیق سازمان در تربیت مهارت آموختگان کارآفرین و الگوسازی این افراد بوده است.

انتهای پیام/م

 

برگزاری دومين جشنواره مهارت‌آموختگان كارآفرين برتر

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.