روزنامه «یسرائیل هیوم» از مخالفت رژیم صهیونیستی با طرح داماد و مشاور ترامپ در خصوص ایجاد گذرگاه امن میان نوار غزه و کرانه باختری خبر داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه دنیا الوطن، روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) در گزارشی فاش کرد رژیم صهیونیستی با طرح جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در نشست منامه در خصوص ایجاد گذرگاه امن مطرح شده، مخالفت کرده است.

این روزنامه در گزارش خود اعلام کرد پیشنهاد آمریکا در خصوص ایجاد گذرگاه امن میان نوار غزه و کرانه باختری با رویکرد رسمی اسرائیل که ادامه شکاف و جدایی میان این دو منطقه را ترجیح می‌دهد، در تناقض است.

این روزنامه طبق تحقیقاتی مفصل اعلام کرد ارتش اسرائیل و کارشناسان نظامی این رژیم در خصوص این پیشنهاد که چند روز پیش در نشست بحرین مطرح شد، هشدار داده اند.

یسرائیل هیوم همچنین مدعی شد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با این طرح مخالف است.

این روزنامه در ادامه نوشت: اسرائیل هزینه زیادی برای ادامه شکاف و جدایی میان فتح و حماس پرداخت کرده و برای اینکه این مسئله ادامه پیدا کند، تا امروز از انجام عملیات نظامی گسترده در غزه و به منظور سرنگونی حماس در آنجا خودداری کرده است اما غافلگیری آنجاست که دولت آمریکا که مواضع همگام با اسرائیل دارد، طرح اقتصادی فلسطینی‌ها را ارائه می‌دهد. این طرح شامل بندی است که در آن آمده با هزینه ۴ میلیارد دلار برای انتقال کالا و اشخاص میان غزه و کرانه باختری، جاده‌ها و خطوط راه آهن احداث شود.

اسرائیل هیوم در ادامه مدعی شد: سازمان امنیتی اسرائیل از این طرح ابراز خشنودی نمی‌کند؛ چرا که ارتباط میان این دو منطقه سبب خواهد شد حماس بتواند انجام طرح‌های نظامی خود را خصوصا در کرانه باختری تسهیل کند. حماس منتظر چنین لحظه تاریخی است و همین امر سبب شده محافل موجود در ارتش اسرائیل این طرح آمریکا را دور از واقعیت بدانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار