رئیس‌جمهور عراق با اشاره به انقلاب بیستم این کشور تاکید کرد: انقلاب بزرگ عراق در آن مرحله سخت، یکپارچگی و وحدت مردم عراق را به تصویر کشید.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق بر وحدت و یکپارچگی آحاد ملت عراق برای بازسازی و تامین منافع این کشور تاکید کرد.

برهم صالح در اظهاراتی در مراسم سالگرد انقلاب ۱۹۲۰ این کشور که به انقلاب بیستم مشهور است، گفت: افتخار دارم که در جمع شما حاضر هستم در حالی که مراسم مناسبت ملی مهم عراق را برگزار می‌کنیم. سالگرد انقلاب ۱۹۲۰ مرحله مهمی در تاریخ ملی خود را جشن می‌گیریم؛ مرحله‌ای از تشکیل دولت عراق در آغاز قرن گذشته را جشن می‌گیریم؛ تاریخ کشور و ملت قابل احترام و با عزت و کرامت است. پژوهشگران و فعالان باید تلاش‌های زیادی را برای بررسی حوادث و واقعیت‌ها در چارچوب تاریخی آن بررسی نمایند. امروز ما دولت دموکرات و مرکزی عراق را که آزاد و مستقل است تشکیل داده ایم.

انقلاب بزرگ عراق در آن مرحله سخت یکپارچگی و وحدت مردم عراق را به تصویر کشید. اهالی جنوب کشور و مرکز آن و اهالی منطقه کردستان عراق با یکدیگر متحد و یکدست شدند تا استقلال وآزادی را به دست آورند و حکومت ملی تشکیل دهند. در جنوب شهر السماوه تا مرکز عراق و حتی تا شهر السلیمانیه این تلاش‌ها با یکدیگر متحد شد.

برهم صالح همچنین افزود: همه برای تحقق زندگی آزاد و با عزت تلاش کردند و این راه همچنان ادامه دارد. در مرحله آخر و در برهه کنونی در مبارزه‌های خود ضد تروریسم پیروز شدیم و توانستیم شهر‌ها و روستا‌های خود را آزاد کنیم و واقعا حماسه‌ای بزرگ و مهم بود. قهرمانان ما در ارتش، پلیس، بسیج مردمی عراق و نیرو‌های پیشمرگ در کنار هم جنگیدند و همه مسائل سیاسی را کنار زدند تا به پیروزی برسند و تروریسم را از بین ببرند و به مردم عراق امنیت و صلح و ثبات را هدیه بدهند. اما همچنان ماموریت‌های زیادی پیش رو داریم تا امنیت و ثبات در کشور پابرجا و مستحکم بماند. شرایط خطرناکی که در برهه کنونی با آن مواجه هستیم دو دستگی هاست؛ چالش بزرگی که پیش روی ما به عنوان مسئولان دولتی عراق و سیاست مداران در جریان‌های ملی مختلف و همه مردم عراق قرار دارد میزان موفقیت‌هایی است که در محافظت از کشور و جایگاه مهم آن به دست می‌آوریم، زیرا عراق کشوری است که می‌تواند توازن را در منطقه ایجاد کند و در برقراری امنیت منطقه‌ای سهم داشته باشد و سایه جنگ‌های بی فایده را از منطقه بردارد. ما در این منطقه بیشترین تجربه را از تلخی‌های جنگ داریم. ما باید عدالت و صداقت و همکاری و دوستی را بین ملت‌ها در منطقه و جهان برقرار سازیم. ملت و کشور ما با شرایط سختی از جنگ مواجه شده است. از این رو ما به جنگ نه می‌گوییم و همه تلاش‌ها و روابط خود با دوستان و برادران و همسایگان را برای دور کردن منطقه از جنگ به کار می‌گیریم. این تلاش‌ها برای محافظت از کشورمان و همسایگانمان و برادرانمان در برابر فاجعه جنگ است؛ بله ما به جنگ نه می‌گوییم و به آرام کردن اوضاع و صلح و ثبات آری می‌گوییم تا ملت‌ها به حقوق خود در زندگی آزاد و کریمانه دست یابند. ما همچنین عراق و استقلال و ثبات آن را از طوفان‌های سخت محفوظ می‌داریم. ما دستاورد‌های مهمی کسب کرده ایم و باید از آن محافظت کنیم ما باید در برابر هرکس که بخواهد عراق را تحریک کند و وارد درگیری‌ها و جنگ‌های بی فایده کند بایستیم.

ما نیاز داریم با هم متحد باشیم تا مسئولیت خود را در این زمینه به اجرا درآوریم. ما در آغاز مرحله‌ای جدید قرار داریم که انتظار داریم مرحله بازسازی باشد. ما باید با همکاری‌ها و تلاش‌های زیاد برای ساختن عراق آزاد و پیشرفته و مستقل گام برداریم. قدرت کشور و عزت و کرامت و امنیت و ثبات آن باید ما را متحد گرداند و باید حساسیت و اهمیت شرایط کنونی منطقه را درک کنیم.

ما هم اکنون مناسبت تاریخی مهمی را جشن گرفته ایم. ما باید به نیاکان خود وفادار باشیم و باید به مبارزان برای برقراری امنیت و آزادی وفادار باقی بمانیم. ما باید در کنار یکدیگر در مسیر بازسازی قرار بگیریم.

خداوند شهدای انقلاب و همه شهدای عراق را رحمت کند. ما باید از دستاورد‌های آنان محافظت کنیم تا عراقی قوی که دارای حاکمیت و استقلال تام است بسازیم تا منافع ملت مان را برآورده سازیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار