میانگین دمای روزانه در مناطق مختلف خراسان رضوی در روز‌های پایانی هفته جاری هشت تا ۱۰درجه کاهش می‌یابد.

خراسان رضوی در روز‌های پایانی هفته سردتر می‌شود/ کاهش ده درجه‌‎ای دمابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت کمینه دما در خراسان رضوی سه تا چهار درجه کاهش دارد به طوری که برای امشب کمینه دمای هوای مشهد ۲۱درجه سلسیوس پیش بینی شده که روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به ۱۷درجه کاهش خواهد رسید.

وی تصریح کرد: میانگین دمای هوا در خراسان رضوی در دو روز آینده و برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به بالاترین حد خود می‌رسد و از روز سه شنبه شاهد کاهش قابل توجه دما در استان خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای امروز مشهد ۳۶درجه سلسیوس پیش بینی شده که برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه به ترتیب به ۳۹و۴۰ درجه خواهد رسید و در مناطق گرمسیر استان طی این دو روز دمای روزانه تا ۴۵ درجه افزایش خواهد یافت.

آهنگرزاده افزود: برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری علاوه بر کاهش دما، افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در نیمه شمالی خراسان رضوی و همچنین افزایش شدت وزش باد در مناطق مختلف استان به ویژه نوار شرقی آن پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۳درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای ۳۹درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان مشهد با سرعت ۷۲کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام//آ. ف


کاهش میانگین دما در خراسان رضوی

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.