استانداری خراسان جنوبی طرح محرومیت‌زدایی را از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه الگو گرفت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی عصر امروز در نشست خبری گفت : موضوع و پدیده جدیدی در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم از سه سال گذشته در سپاه شکل گرفته و هم‌افزایی خوبی با سایر مجموعه‌های بسیج و سپاه انجام شده است.

وی افزود : استانداری این طرح محرومیت‌زدایی را الگو گرفته و جلسات مختلف با استانداری برگزار شده و نوع حضور در روستا‌ها و نرم افزاری که وضعیت روستا‌ها و اشتغال و امکانات و تسهیلات را رصد می‌کند بی‌نظیر بوده و توانستیم در استان الگوی قرارگاه محرومیت‌زدایی پشتوانه این قرارگاه زیر نظر نماینده، ولی فقیه تشکیل دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت : امروز ضرورت دارد از تخلیه روستا‌ها در استان جلوگیری شود و با هم افزایی بخش‌های دولتی و نهاد‌های خدمت‌رسان در استان اشتغال را وارد روستا‌ها کنیم.

قاسمی گفت : هر چند در موضوع وام و پرداخت تسهیلات نهاد‌های مختلفی کمک می‌کند، اما مانعی در روستا‌ها وجود داشته و آن هم این است تضمین اشتغال و ضمانت آن در برخی از مناطق فراهم نبوده، اما خوشبختانه به صورت زنجیره‌ای در روستا‌ها افراد خود ضامن یکدیگر می‌شوند.

وی افزود: امروز مجموعه‌های بسیج در روستا‌ها اعم از پایگاه، حوزه و ناحیه مقاومت پشتیبانی و هماهنگی برای دهستان‌های هدف ما فراهم می‌کنند و الگوی مدیریت پیشرفت و آبادانی برای اقتصاد مقاومتی الگوی خوبی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در بخش‌های خشکسالی، قنوات، آبرسانی و ایجاد بند‌های خاکی کار‌های بزرگ و موثری انجام شده و الگوی نرم‌افزاری و مدیریتی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی ارائه داده می‌تواند در بحث‌های ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و سلامت و عمران الگوی مناسبی برای سایر باشد.

قاسمی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد دهستان‌های هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان به دو یا سه برابر برسد بیان کرد: هدف این است شرکت‌هایی در روستا‌ها وجود داشته باشد که محصولات و تولیدات روستاییان در بازار‌های هدف کشور و استان به فروش برساند.

وی عنوان کرد: برخی از زمینه‌های فروش محصولات روستاییان صورت گرفته و با پیگیری‌های انجام شده در استان فروشگاهی با حدود ۲۰ غرفه دائمی برای فروش محصولات روستاییان راه‌اندازی خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه در موضوعات اقتصادی، معیشتی و رونق تولید کار‌های خوبی شده و موضوع نیز متمرکز بر کار‌های خانگی اعم از ریسندگی و صنایع دستی بوده است تصریح کرد: تاکنون به صورت مستقیم برای ۳۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده و از نظر آموزش و افزایش درآمد‌های معیشتی برای ۲ هزار نفر در روستا‌ها کار شده است.

وی افزود: همچنین در شبکه سازی از خرید مواد اولیه تا آموزش و فروش محصولات در بازار برای ۲۵۰ نفر انجام شده و در موضوع کمک به محرومیت زدایی با همکاری کمیته امداد ۱۶۰ واحد برای طیور و اصلاح ۱۶ جایگاه برای دام انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش شده دام ارزان و مناسب بین روستاییان توزیع شود گفت: در اقلام معیشتی و خوراکی کار‌های خوبی شده و ۱۰ هزار درخت میوه، ۳ هزار گل محمدی و ۲ هزار اصله خرما در روستا‌ها توزیع شده است.

وی تصریح کرد: مهاجرت در روستا‌های استان معکوس است و جمعیت در روستا‌ها ثابت نیستند و در ایام تعطیلات به صورت موقت جمعیتی در روستا‌ها حضور دارند و خشکسالی‌های ۲۰ ساله یکی از دلایل خالی شدن روستا‌ها از سکنه است و دولت اگر این خدمات در حاشیه شهر‌ها به روستا‌ها ببرد جمعیت به روستا‌ها می‌روند و اگر سیاست‌های نظام و دولت هماهنگ شود مردم به روستا‌ها برمی‌گردند.

انتهای پیام/ک

ایجاد ۲۰ غرفه دائمی برای فروش محصولات روستاییان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.