بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) بلوک زایمانی فاطمه‌الزهرا (س) جهرم با ۱۴ تخت بستری کار خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) بلوک زایمانی فاطمه‌الزهرا (س) با زیر بنای ۶۵۰ متر مربع در محیطی استاندارد با تجهیزات مدرن دارای ۸ تخت بستری ان. ای. سی. یو و ۶ تخت پست ان آی سی یو است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این بخش با ۱۲ پرسنل پرستار و ۳ پزشک متخصص و فوق تخصص رسما آغاز شده است، افزود: در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان یا ان. آی. سی. یو خدمات درمانی و مراقبتی به نوزادان «بیمار» یا «نارس» در نظر گرفته می‌شود و اقدامات طبی و مداخلات پزشکی گوناگونی برای نوزادان نیز صورت می‌گیرد.

به گفته بمانا برخی نوزادان که با وزنی کمتر از معمول به دنیا می‌آیند یا به دنبال زایمانی سخت متولد می‌شوند، نیازمند کمک و حمایت تنفسی نیز هستند که بسته به وخامت وضعیت تنفسی‌شان، با استفاده از تجهیزات مختلف موجود در این بخش تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در این بخش، نوزادان معمولا در دستگاه‌های مخصوصی به نام «اینکوباتور» و «وارمر» یا «گرم کننده تابشی» نگهداری می‌شوند. دمای این دستگاه‌ها بر حسب وزن و نیاز جسمانی نوزادان تنظیم می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ورود و خروج افراد در این بخش نیز محدود به پرسنل و والدین نوزادان است تا محیط برای نگهداری نوزادان، پاک و عاری از عوامل بیماری زا باقی بماند. حتی همین تردد محدود نیز باید با رعایت مقررات بهداشتی لازم برای کنترل عفونت و پیشگیری از انتقال آلودگی به «ان. آی. سی. یو» باشد.

رنجبر مدیر بیمارستان مطهری جهرم نیز در سخنانی با اشاره به ارائه خدمات درمانی در قسمت پست ان. آی. سی. یو بلوک زایمانی فاطمه‌الزهرا (س) جهرم گفت: پس از بهبود نسبی حال نوزاد و برطرف شدن مرحله بحران، برای اطمینان از بهبودی نوزاد او را به بخش مجاور یا همان post nicu منتقل می‌کنند و در کنار مادر، توسط پرسنل بخش تحت نظر قرار می‌گیرد. در صورتی که نوزاد بتواند بدون استفاده از دستگاه و در منزل به صورت طبیعی به حیات ادامه دهد از این بخش ترخیص می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

آغاز به کار بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار