معاون وزیر خارجه کویت دلایل شرکت نکردن این کشور را در نشست منامه در چارچوب عادی‌سازی روابط اعراب و تل‌آویو تشریح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، خالد جارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت، در تشریح دلایل شرکت نکردن این کشور در نشست منامه در چارچوب عادی‌سازی روابط اعراب و تل‌آویو تصریح کرد کویت اصول و باور‌های ثابت و تغییرناپذیری در تعامل با مسئله فلسطین دارد که در صدر آن خودداری از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

 او گفت: تا وقتی که حقوق اساسی ملت فلسطین که پاسخگوی مطالبات و دغدغه‌های آن باشد، محقق نشود کویت با هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل مخالف است.

این مقام کویتی در ادامه تصریح کرد: کویت موضع ثابتی در مورد آرمان ملت فلسطین دارد و آن حمایت از تشکیلات خودگردان و مردم فلسطین برای تحقق مطالبات قانونی آنان است.

جارالله با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین، مسئله اصلی کشور‌های عربی است، یادآور شد دولت کویت همسو و هماهنگ با موضع اصولی خود در مورد مسئله فلسطین و در راستای عمل به بیانیه پارلمان این کشور در نشست منامه شرکت نکرد. نمایندگان پارلمان کویت به اتفاق آرا از دولت این کشور خواستند در نشست منامه که روز‌های سه و چهارشنبه برگزار شود، شرکت نکند.

معاون وزیر امور خارجه کویت ابراز امیدواری کرد کشور‌ها بزرگ درگیر درباره آینده صلح در خاورمیانه ‏، قطعنامه‌های سازمان ملل و ابتکار صلح عربی را که بر اصل تشکیل دو کشور (مستقل) تاکید دارد، در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۸ تير ۱۳۹۸
بحرین و قطر و امارات و عمان همشون باس ماس شک نکنید که در آینده نچندان دور پسشون میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۲۲:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۸
لعنت بر حکام خائن عربستان امارات و بحرین بالاخره یک روز باید بحرین به صاحب اصلی اش یعنی ایران ملحق شود .
آخرین اخبار