سخنان وزیر خارجه بحرین در گفتگو با یکی از کانال‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی درباره عادی‌سازی روابط با این رژیم واکنش تند فلسطینیان را به دنبال داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گروه‌های فلسطینی سخنان خالد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، در گفتگو با کانال یازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

او در گفتگو با این کانال تلویزیونی به بقای این رژیم و حق آن در سرزمین فلسطین اذعان کرد. اظهارات وزیر خارجه بحرین با موجی از واکنش‌های خشمگینانه فلسطینیان روبرو شد. فلسطینیان خواستار تلاش اعراب و مسلمانان برای مقابله با زنجیره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

سماح الکحله، خبرنگار شبکه، در گزارشی اعلام کرد: هیچ گاه به ذهن هیچ یک از فلسطینیان خطور نمی‌کرد که اعراب آرمان آن‌ها را نادیده بگیرند و اینگونه سنگ اشغالگران را به سینه بزنند. وزیر خارجه بحرین در گفتگو با کانال یازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی به حق موجودیت یهودیان در میان اعراب اذعان کرد و رژیم صهیونیستی را بخشی از تاریخ این منطقه دانست و از این رژیم خواست تکه نانی هم به فلسطینیان بدهد.

رمزی رباح، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، گفت: ”بدون شک ورود به چرخه‌عادی سازی روابط تحت فشار‌های آمریکا و خواست این کشور به نفع اسرائیل خواهد بود. ادغام اسرائیل در این منطقه به زیان حقوق فلسطینیان در درجه اول و اعراب در درجه دوم خواهد بود. بر همین اساس اظهارات (وزیر خارجه بحرین) بسیار زیان‌بار است.“

در ادامه این گزارش آمده است: اظهارات وزیر خارجه بحرین واکنش خشمگینانه فلسطنیان را با توجه به مرحله حساسی که آرمان آن‌ها پشت سر می‌گذارد و به شدت به کمک مادی و معنوی نیاز دارد، به دنبال داشت. فلسطینیان معتقدند اعراب نه تنها از آن‌ها حمایت نمی‌کنند بلکه به زخم آن‌ها نمک هم می‌پاشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار