نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: با توجه به کمبودهایی که درحوزه آب وبرق داریم مردم ومسئولین از اسراف جلوگیری کنند.

جلوی اسراف آب وبرق گرفته شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی درمراسم نمازجمعه این هفته کرمان که در مصلی امام علی شهر کرمان برگزار شد، گفت: مسیولان باید شفاف و روشن واقعیت موجود در زمینه آب و برق را به گوش مردم برساند.

وی افزود: این حق طبیعی مردم است که بدانند باتوجه به گرمای هوا وضعیت چگونه است، از سویی هم کمبود‌ها شناسایی شود و همه باید سهم  خود از این سختی را تحمل کنند.

امام جمعه کرمان باتسلیت شهادت امام جعفر صادق و تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر  گفت:آغاز هفته حج را به کسانی که توفیق مشرف شدن به حج را دارند، تبریک می گویم.

وی سپس با بیان اینکه حقوق بشر امریکایی یکی دیگر از بحث‌هایی است که این روز‌ها زیاد میشنویم تصریح کرد: حقوق بشر یک بحث انسانی است گرچه آمریکا وغربیها دراین خصوص  شعار‌های فریبننده می‌دهند  اماخلاف آن شعار‌ها عمل می‌کنند.

خطیب جمعه کرمان اظهارداشت:شهادت حضرت آیت الله بهشتی و یارانش و شهادت‌های یکی پس ازدیگری بخشی از حقوق بشری است که امریکایی‌ها مروج آن هستند.

وی بیان کرد: همچنین شهادت مسافران در هواپیمای مسافر بری بخش دیگری از نگاه و رویکرد امریکایی است و ده‌ها و صد‌ها جنایت دیگر در سوریه عراق وافغانستان ودیگر نقاط دنیا از جمله دیگر جنبه های حقوق بی بشر آمریکاست.

حجت الاسلام علیدادی افزود: ازطرفی تحریم‌ها و تحریم‌های برخی شخصیت‌ها که محبوب همه جهانیان است بخشی دیگر از حقوق بشر امریکایی است.

وی با بیان اینکه عدالت محوری در همه بخش‌های جامعه  و برخورداری مردم ازحقوق مساوی و عدالت شرط اساسی آن است گفت: واقعیت در روز رستاخیز خودش را نشان خواهد داد بنابراین هر چه در دنیا پنهان کنید در آخرت خود را بروز می‌دهد.

وی بیان داشت:خدا در نهان انسان ها واقعیت‌هایی گذاشته است و آدمی محبوبیت را در بین مردم دوست دارد و دوست دارد مورد توجه واقع شود و اگر ببیند علیه اش حرف می‌زنند ناراحت می‌شود.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: از طرفی هرکسی بر مبنای فکر و اندیشه خودش موضوعات را تحلیل می‌کند ما قدرت انتخاب و آزادی داریم و درکنار همه این موارد خداوند توصیه‌هایی برای ما کرده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: آدمی قدرت تسلط بر نفس خود رادارد و می‌تواند بر نفس خود مسلط شود و خواسته‌های خود را آن گونه که میخواهد تنظیم کند.

وی افزود:صحنه قیامت دیگر صحنه پنهان کاری نیست، چون واقعیت عالم نشان داده خواهد شد و حسابرسی دقیقی هم در انتظار ما خواهد بود ،آیات و روایات قرآن به صراحت این وعده داده است‌ که ای انسان آنچه در این دنیا انجام دادی در صحنه قیامت ظاهر و حسابرسی خواهد شد.

خطیب جمعه کرمان یادآور شد:هرکس دراین دنیا عقل  وبیشتری داشته باشد یا سردمدار باشد باید جواب دقیق تری پس دهد و حسابرسی دقیق و جدی است.

انتهای پیام/ح

جلوی اسراف منابع حیاتی گرفته شود

برچسب ها: نمازجمعه ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار