مسیر حرکت نوین کشور در بیانیه گام دوم انقلاب در ۳ عبارت تبیین شده استعضو سابق هیات رئیسه مجلس گفت: مسیر حرکت نوین کشور در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده است که ما آن را در ۳ عبارت تجمیع نموده‌ایم: جوان‌سازی، اجتماعی‌سازی و کارآمدسازی فعالیت‌ها بر مبنای مدیریت علمی.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهرداد بذرپاش عضو سابق هیئت رئیسه مجلس در مراسم سالروز ترور رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران (محل ترور) گفت: در میان انبوه توصیفات امام درباره رهبر انقلاب، شاید این تعبیر یکی از آرامش‌بخش‌ترین تعابیر باشد؛ آنجایی که آقا را «نعمت خدا» معرفی کردند.
 
وی ادامه داد: امروز با تجربیات به دست آمده، به آنانی که جویای مرام امام هستند، به یقین می‌توان گفت «امام مجسم» را در وجود آقا و منظومه‌ی گفتاری و رفتاری ایشان بیابند.

بذرپاش گفت: این روز‌ها و در سالگرد آن ترور ناموفق، رئیس یک دولت حامی تروریسم، از تحریم امام‌مان سخن می‌گوید! بیچاره فکر می‌کند مانند آن‌ها سرمایه صرفا در حساب بانکی و سهام‌های در اختیار و کاخ‌ها و خودرو‌های شیک است، اما سرمایه رهبری ما توده‌های مردمی هستند. آیا این سرمایه تحریم‌شدنی است؟

وی ادامه داد: یکی از نکات عبرت‌آموز چند سال اخیر که باید توسط جوانان فرهیخته مورد کارشناسی قرار گرفته و تا عمق جامعه تبیین شود، اثرات منفی ناکارآمدی عده‌ای از مسئولان بر سرمایه اجتماعی کشور است.

عضو سابق هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: به عنوان نمونه، برخی اقدامات رئیس جدید قوه قضائیه ظرف مدت کوتاه مسئولیت، و جهت صحیح برنامه‌های اعلامی در راستای مطالبات مردمی، موجب افزایش اعتماد عمومی و تثبیت سرمایه اجتماعی برای این دستگاه حاکمیتی شده است. اگر همین روحیه جهادی در سایر دستگاه‌ها و قوای کشور تکثیر شود، آیا از دشمن بیرونی کاری بر می‌آید؟

وی افزود: مسیر حرکت نوین کشور در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده است که ما آن را در ۳ عبارت تجمیع نموده‌ایم: جوان‌سازی، اجتماعی‌سازی و کارآمدسازی فعالیت‌ها بر مبنای مدیریت علمی.

بذرپاش اظهار کرد: روی سخنم با جوانان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ است و امیدوارم این کلام را از یک جوان بپذیرند و بر روی آن تامل نمایند: در گذشته بار‌ها با ایجاد دوقطبی‌های فریبکارانه، بخشی از جوانان را فریب دادند و تلاش کردند تا واقعیات را یا پنهان کنند، و یا وارونه جلوه دهند. این دوقطبی‌سازی انحرافی به ویژه در ایام تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز توسط مردم، از سوی حلقه‌ای مشخص شدت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مگر در سال ۹۲ دوگانه‌ی "هسته‌ای - معیشت" را طراحی نکردند؟ آیا اکنون پس از بتن ریزی در صنعت هسته‌ای، از وضعیت معیشت و اقتصاد رضایت دارید؟ مگر در سال ۹۶ برای رقیب هراسی، دروغ بزرگ "دیوارکشی" را بر سر زبان‌ها نیانداختند؟ آیا رقیبِ دیروز، امروز در قوه قضائیه مشغول دیوارکشی شده یا می‌کوشد باری از دوش مردم بردارد؟ از هم اکنون دوقطبی‌های انحرافی جدیدی را طرح‌ریزی نموده‌اند تا شاید بتوانند با به فراموشی سپردن ذهنیت تاریخی، باز هم بر موج احساسات سوار شوند.

بذرپاش اذعان کرد: می‌گوییم کشور باید علمی اداره شود، دوقطبی‌ساز‌ها چراغ دوگانه "فیلترینگ - آزادی" را روشن می‌کنند! می‌گوییم سیستم تصمیم گیری و تصمیم سازی جوان شود، پیگیر دوگانه انحرافی "مقاومت-مذاکره" می‌شوند! می‌گوییم به جای اجرای قانون من‌درآوردی بقا که فردی بعد از ۴۰ سال همچنان وزیر است و هزینه به سیستم تحمیل می‌کند، از جوانان متخصص و متعهدِ آشنا به تکنولوژی روز استفاده کنید، دوگانه "کنسرت-ضدکنسرت" را پیش می‌کشند!

وی در پایان گفت: جوانان و عموم مردم مانند تجربه‌هایی که در زلزله و سیل به دست آمد، منتظر دستور از جای خاصی نباشند؛ آتش به اختیار وارد صحنه شوند. راه خسته کردن بوروکراسی دیوانه کننده که ناکارآمدی را در بسیاری از بخش‌ها به وجود آورده، همین است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار