نماینده سابق مجلس گفت: مجلس خانه ملت است و نباید آن را به خانه دولت و معاونت پارلمانی رئیس جمهور تنزل دهیم.

بذرپاشبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس در نشست کانون نمایندگان ادوار جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی که در حسینیه سیدالشهدا تهران برگزار شد، درباره بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اظهار کرد: بزرگترین ظلمی که به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری می‌شود برخورد کلیشه‌ای با آن‌هاست و امیدواریم بیانیه گام دوم به این سرنوشت دچار نشود.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: گام دوم انقلاب فرصت بی‌بدیلی برای پوست اندازی و جوان‌سازی علمی در برخی ساختارها، سازمان‌ها، رویکردها و رویدادهاست.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴۶ سیاست کلان در کشور ابلاغ شده است و اگر از مردم بپرسیم کدام یک از این چند سیاست را می‌توانید نام ببرید شاید تعدادی از آنها را نام ببرند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که در گام دوم نیازمند اصلاح است مسئله کارآمدسازی ساختارها است، اضافه کرد: مطالبه کارآمدی یکی از اصلی‌ترین مطالبات در چهل ساله دوم انقلاب باید باشد.

بذرپاش افزود: امروز صدمه به جمهوری اسلامی از طریق ناکارآمدی مدیریت در کشور اتفاق می‌افتد و مدیریت اشرافی، فاقد برنامه، کم‌تحرک و متمرکز به نسخه‌های شکست‌خورده و خسته ما را به جایی نمی‌رساند و اینگونه اداره کردن باید اصلاح شود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مجلس خانه ملت است نه خانه دولت، تصریح کرد: مجلس را به معاونت پارلمانی رئیس جمهور تنزل ندهیم.

وی با بیان اینکه تهدید واقعی اقتصاد ایران، ترامپ نیست، یادآور شد: تهدید اصلی، تصمیمات ترامپ گونه در اقتصاد است و مجلس می‌تواند جلوی آن بایستد.

بذر پاش با بیان اینکه مدیریت علمی در اداره کشور ضرورت امروز ماست، ادامه داد: نباید کشور را به آزمایشگاه روش‌های غیرمعتبر تبدیل کرد.

وی گفت: اداره علمی کشور اقتضا نمی‌کند ارز معاون اول، مبنای تصمیم گیری‌های باشد چراکه حدود ۲۲ میلیارد دلار ارز بدون نظارت درست داده شد و قیمت‌ها هم با ارز آزاد محاسبه شد که با این تفاوت می‌توانستند به هر ایرانی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

بذرپاش با بیان اینکه با حذف کارت سوخت و عدم مدیریت سوخت، مصرف بنزین را از ۶۰ میلیون لیتر به ۱۱۰ میلیون لیتر رساندیم، خاطر نشان کرد: با این اقدام و بخاطر لجبازی سیاسی قاچاق و مصرف نادرست را به کشور تحمیل کردیم و این کار علمی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار