استاندار یزد گفت: معادن یکی از محور های اصلی توسعه ی اقتصادی و حتی اجتماعی و فرهنگی در آینده یزد است.

محمد علی طالبی استاندار یزد در حاشیه پنجمین همایش ملی نقش معدن در توسعه کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: اگر امروز معادن یکی از محور های توسعه کشور قلمداد می شود قطعا یکی از اصلی ترین محور های توسعه اقتصادی استان یزد  وجود معادن بسیار زیاد  و صنایع وابسته به آن در استان است و توسعه و پیشرفت اقتصاد  یزد در آینده در گرو فعالیت معادن است.

طالبی با بیان اینکه قنات مظهر پایش در زمین است افزود: سختکوشی یزدی ها باعث شده تا استان یزد به عنوان دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی کشور شناخته شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه یکی از ویژگی هایی که استان یزد دارد امتزاج مسائل اجتماعی، فرهنگی و ... با بخش صنعت است  اظهار داشت:  بسیاری از کانون های جمعیتی در استان یزد بواسطه ی معادن شکل گرفته است و حیات خیلی از کانون های جمعیتی به معادن و فعالیت های آن ها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه از معادن و صنایع معدنی استان انتظار داریم در ایفای نقش های مدنی و اجتماعی پیشگام باشند خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی از معادن استان در شرایط کنونی جامعه وضعیت مناسبی دارند و می توانیم با کمک آن ها در بخش های مختلف جامعه برنامه های متنوعی را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ غ

معادن در ایفای نقش های مدنی و اجتماعی پیشگام باشند

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.