هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده هوای گرم و مرطوب تا اوایل هفته آینده در استان تداوم خواهد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: نقشه‌ها نشان می‌دهد که تا اوایل هفته آینده هوای گرم و مرطوب در استان برقرار است.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود امروز و فردا در برخی ساعات به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد‌های جنوبی در نیمه شمالی خلیج فارس، ارتفاع موج دریا نیز به طور نسبی افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و کویت و احتمال وقوع پدیده گرد و خاک در این مناطق، نفوذ و پیش‌روی ذرات گرد و خاک بر روی شمال خلیج فارس نیز دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا فردا آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

راستگو یادآور شد: باد نیز بیشتر با جهت جنوب شرقی تا جنوب غربی و سرعت ۱۰ تا ۳۲ می‌وزد که سرعتش در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان در سواحل و بر روی دریا گاهی به ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

وی بیان کرد: ارتفاع موج دریا هم در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰، دور از ساحل در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.