خلیج فارس از عصر امروز مواج می‌شود و گردوغبار هم از سمت عراق می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: نقشه‌ها نشان می‌دهد در ساعاتی از عصر امروز تا صبح فردا با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی بر روی نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، دریا تا حدودی مواج خواهد شد.

زهرا راستگو افزود: همچنین امشب تا ظهر فردا به سبب افزایش سرعت وزش باد شمال غربی بر روی مناطقی از کشور عراق و در پی آن بروز پدیده گرد و خاک در این مناطق، نفوذ و پیشروی ذرات گرد و غبار بر روی شمال خلیج فارس دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: آسمان استان تا فردا صاف تا کمی ابری و در طول روز گاهی همراه با وزش باد و غبار محلی و در ابتدای صبح در برخی نقاط مه رقیق پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: باد نیز در نواحی شمالی و مرکزی استان بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و بر روی دریا در ساعاتی از بعدازظهر و شب تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد وزید و در نواحی جنوبی، بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو یاد آور شد: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در ساعاتی از عصر امروز تا صبح فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ک

خلیج فارس مواج می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.