رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه نشست گروه بیست بار دیگر به انتقاد از پیمان امنیتی بین ژاپن و آمریکا پرداخت و مقامات ژاپنی نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.

ترامپ باز هم سر ژاپنی‌ها منت گذاشت/ ژاپنی ها واکنش نشان دادندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آستانه نشست گروه بیست و دیدار با آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن، بار دیگر از پیمان امنیتی بین ژاپن و آمریکا انتقاد کرد.

ترامپ در مصاحبه روز گذشته با فاکس‌نیوز ضمن اشاره به دیدارش با مقامات ژاپنی در حاشیه نشست گروه بیست اعلام کرد توکیو و واشنگتن درگیر گفتگو‌های تجاری دشواری هستند که بخشی از اقدامات کاخ سفید برای کاهش کسری تجاری آمریکاست.

او مدعی شد: تقریبا همه کشور‌های جهان از آمریکا سود می‌بردند مانند ژاپن در تجارت. اگر ژاپن هدف حمله قرار بگیرد ما وارد جنگ جهانی سوم خواهیم شد و از آن‌ها با زندگی و گنجینه‌های خود دفاع خواهیم کرد. ما به هر قیمتی شده مبارزه خواهیم کرد. اما اگر ما هدف حمله قرار بگیریم ژاپن اصلا نمی‌تواند به ما کمک کند و حمله به ما را از تلویزیون سونی تماشا می‌کنند.

مقامات ژاپنی در واکنش به به اظهارات ترامپ گفته‌اند دو دولت در مورد بازنگری معاهده امنیتی گفتگو نکرده‌اند؛ آن‌ها همچنین این قرارداد را ناعادلانه دانستند.

«یوشیهید سوگا» سخنگوی دولت ژاپن امروز (پنجشنبه) گفت: مقامات دولت آمریکا و ژاپن در خصوص بازنگری پیمان امنیتی به هیچ عنوان مذاکره نکرده‌اند.

پیشتر، به دنبال انتشار گزارشی در خصوص اینکه دونالد ترامپ، اخیرا درباره خارج کردن این کشور از پیمان امنیتی با ژاپن سخن گفته است، سخنگوی ارشد دولت ژاپن صحت این خبر را تکذیب کرد.

گفته می‌شود تحت معاهده امنیتی میان توکیو و واشنگتن، آمریکا متعهد به دفاع از ژاپن است و در ازای آن ژاپن نیز پایگاه‌های نظامی مورد نیاز آمریکا برای حفظ حضور خود در شرق آسیا را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۷ تير ۱۳۹۸
دونالد ترامپ حیا کن
رئیس جمهوری رها کن
Iran (Islamic Republic of)
bm
۲۱:۳۲ ۰۶ تير ۱۳۹۸
بدبخت ژاپن و مردمش با این وضع زندگی معلومه که ژاپن برای آسایش آمریکا داره تلاش میکنه.. آسایش مردم ژاپن کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۶ تير ۱۳۹۸
دلال وقتی راییس باشه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۶ تير ۱۳۹۸
گویا ترامپ از اوضاع این پیمان خبر نداره سالهاست که مردم ژاپن میخوان از دستش خلاص شن اما چون به ژاپن تحمیل شده نمیشه این کار خوش به حال ژاپنیا میشه که دیگه زیر خفت آمریکاییا نباشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۶ تير ۱۳۹۸
هزینه سازش بسیار بیشتر از هزینه مقابله است
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۵۸ ۰۶ تير ۱۳۹۸
جناب ترامپ بذار من هم از طرف ژاپنی ها سر تو منت بذارم
ریسک حمله به ژآپن تقریبا صفر درصد است واما ریسک حمله به آمریکا در حدود 99درصد است.
یعنی اینکه شما مطمئن هستید که ژاپن هیچ وقت مورد تحاجم واقع نمیشه اما خودتون دائما در حال مزاحمت به دیگر کشورها هستیدواین خودش عامل جنگ با کشور شما هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۶ تير ۱۳۹۸
ظاهراً ترامپ دچار توهم بیمارگونه و بقول روانشناس ها دچار اختلال ادراک شده و توهم قدرت عقل را از سر او برده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۶ تير ۱۳۹۸
ترامپ یه دروغگوی بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۶ تير ۱۳۹۸
امان از دست اين ترامپ همه رو ذله کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۶ تير ۱۳۹۸
ببین سامورایی ها به چه روزی افتادند کی باورش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۶ تير ۱۳۹۸
این ترامپ همه رو میخواد بدوشه. فقط دنبال باج سبیله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۶ تير ۱۳۹۸
ژاپنی ها اومدن ایران .دیدن میشه جلوی آمریکا وایستاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۶ تير ۱۳۹۸
این که کاری نداره پایگاهاتو خالی کن برو خونه هر وقت ژاپن ازت کمک خواست اون موقع بگو پول بده کمک کنم بی خودی منت نزار مطمئن باش ژاپنی ها میمیرن اما از آمریکا درخواست کمک نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۵۷ ۰۶ تير ۱۳۹۸
الان این نخست وزیر ژاپن که میخواست واسه خودشیرینی جایزه صلح نوبل رو به ترامپ بدن داره به حرفهای رهبری در مورد این موجود فکر می‌کنه ولی جرات هم نداره جواب درست و حسابی بهش بده،این همون تفاوتی هست بین ژاپنی که بعضی سنگش رو به سینه میزنند با ایران مستقل که بدهکار هیچ کشوری در جهان نیست و خیلی از کشورهای جهان بدهکارشن،با احترام به همه جنبه های خوب زندگی مردم ژاپن باید مفهوم وهدف پیشرفت رو دوباره مرور کرد مهمترین اهداف پیشرفت شامل رفاه،آرامش وبالا بردن غرور ملی است در مورد رفاه شاید هیچکس تردید نکند که شیوه زندگی ماشینی که مردم ژاپن در پیش گرفته اند رفاه آنها را تحت شعاع قرار داده،درمورد آرامش آمار بسیار زیاد خودکشی ومرگ ناشی از کار زیاد گویای ضریب آرامش روانی مردم این کشور است،در مورد غرور ملی شکست ژاپن درجنگ جهانی دوم وعملا اشغال این کشور تا کنون توسط آمریکا وپیامدهای آن آسیبی جدی به غرور ملی مردم ژاپن وارد آورده.این مسئله را نیز باید اضافه کرد که ژاپن باوجود اینکه دومین ویا سومین قدرت اقتصادی صنعتی جهان است ولی دومین ویا سومین کشور بدهکار جهان نیز می باشد.
Japan
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۶ تير ۱۳۹۸
بسیار درست می فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۶ تير ۱۳۹۸
باجگیری آمریکا و باج دهی ژاپن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۶ تير ۱۳۹۸
هرکس جلوی آمریکا خم شود به ناچار باید به آنها سواری بدهد
آخرین اخبار