هشدار‌های جمعیت هلال احمر همدان همزمان با افزایش دما در استان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: همزمان با افزایش دما طی چند روز آینده رعایت نکات ایمنی ضروری است.

هشدار‌های جمعیت هلال احمر همدان بعلت افزایش دما در استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهروز کارخانه ای، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفت و گوبا خبرنگار ما با اشاره به افزایش دما در طول چند روز آینده و ظهور ابر‌ها و بروز پدیده وارونگی یا انیورژن در بیشتر مناطق، افزود: شهروندان استان همدان نکات ایمنی را راعایت کنند تا دچار مشکلات وآسیب‌ها نشوند.
وی با اشاره به رعایت نکات ایمنی افراد نسبت خودرو‌های شخصی خودبیان کرد: از گذاشتن مواد اشتعال زا ،گازی، فندک، نوشابه ، عطر‌ها و اسپری‌ها خوش بو کننده  درون خودرویی که در معرض مستقیم آفتاب است خود داری شود.

کارخانه‌ای اظهار داشت: شیشه های خودروی در معرض آفتاب را برای تبادل هوای داخل خودرو کمی پایین بکشید .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در این خصوص ادامه داد: مخزن سوخت را به طور کامل پر نکنید ومقداری فضای خالی داخل باک برای گاز بنزین ضروری است.

وی با اشاره به ساعات گرم روز خاطر نشان کرد: هنگام ساعت‌های گرم روز (ترجیحا از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر) با ماشین سفر نکنید.

این مسئول با بیان اینکه بیش از حد باد لاستیک را پر نکنید، مخصوصا در هنگام سفر، ادامه داد به خروج عقرب‌ها و مار‌ها از سوراخ‌ها و درز‌های موجود در زمین و نفوذ آنها به داخل خودروها و یا  کوله پشتی و وسایل در هنگام حضور در باغ ها و بیابان ها  توجه شود.

کارخانه‌ای خطاب به شهروندان گفت: آب و مایعات زیاد بنوشید و همواره مقداری آب خنک به همراه خود داشته باشید همچنین از پوشش‌ها و البسه با رنگ‌های روشن و کلاه مناسب استفاده کنید.

وی در پایان افزود: همه بحران‌ها  را می‌توان با تمهیدات لازم با کمترین خسارت‌ها پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/ج

در هوای گرم  مخزن سوخت خودرو  را کامل پر نکنید 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.