کارشناس ﻣﺴﺆول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از انعقاد تفاهم‌نامه اجرای دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار بین استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،فرشته عبدی کارشناس ﻣﺴﺆول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان از انعقاد تفاهم‌نامه اجرای دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار استان بین استانداری و اداره کل آموزش و پرورش خبر داد و گفت : بیش از ۵۰۰ نفر زن فرهنگی سرپرست خانوار در این دوره شرکت خواهند کرد.

وی گفت : زنان نقش مهمی در بقای خانواده دارند و به ویژه در خانواده‌هایی که به هر علتی آنان سرپرست خانواده هستند، این گروه از زنان با مسائل و مشکلاتی در زندگی رو برو هستند که آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر آن‌ها و جامعه وارد می‌سازد.

کارشناس ﻣﺴﺆول امور زنان گفت: این گروه از زنان به دلیل انجام وظایف ناشی از نقش‌های خانوادگی و ایفای تعهدات شغلی در حیطه کار و به ویژه در مدرسه با دانش‌آموزان تحت فشار هستند؛ لذا ضروری است به منظور افزایش قدرت پایداری و استقامت آنان بر مشکلات و چالش‌های پیش رو جهت مدیریت صحیح و مطلوب بر خود، خانواده، کلاس و نهایتاً محیط شغلی مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان را تقویت نمود؛ بنابراین توجه به مسائل و مشکلات این قشر و ارائه راهکار‌های درست و اساسی به منظور حمایت و به حداقل رساندن مشکلات و مسائل آنان ضروری است.

عبدی به همکاری امور زنان اداره کل آموزش و پرورش و دفتر امور زنان و خانواده استانداری جهت برگزاری دوره ضمن خدمت برای گروه مخاطبان اشاره کرد و گفت: این دوره به‌صورت کارگاهی و به مدت ۸ ساعت با سرفصل‌های مشخص توسط مدرسان اهل فن در دهه اخر تیرماه برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این دوره را تقویت باور‌های دینی جهت سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌ها، بهبود مناسبات رفتاری زنان سرپرست خانوار در خانواده و اجتماع، مهارت آموزشی و دانش‌افزایی جمعیت، بهبود کیفیت زندگی و توجه دادن به ارزش‌های نشاط و شادابی و دوری از ناهنجاری‌های کسل‌کننده عنوان کرد.

عبدی در پایان اهداف کمی طرح را تهیه بانک اطلاعات شرکت‌کنندگان در طرح و برگزاری کارگاه آموزشی به میزان ۸ ساعت جهت ۵۲۸ نفر و جمعا ۴۲۲۴ نفر ساعت اعلام کرد و از همکاری مدیرکل امور زنان و خانواده استاندار و کارشناسان وی جهت اجرای طرح تشکر کرد .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۵۰۰ نفر زن فرهنگی سرپرست خانوار در دوره دانش افزایی شرکت خواهند کرد

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.