وزیران خارجه امارات و روسیه در نشست خبری به موضوعات مختلف از جمله تحولات اخیر خلیج فارس پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، در مسکو تاکید کرد ابوظبی نمی‌تواند در موضوع خلیج عمان طرف خاصی را متهم کند.

او در این‌باره گفت: به علت نبود اطلاعات، نمی‌توانیم هیچ کشوری را در مورد حملات اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان مقصر بدانیم. به مدارک متقاعدکننده و شفاف در این مورد نیاز داریم. 

وزیر امور خارجه امارات در ادامه اظهاراتش با اعلام اینکه «آرامش دائمی آبراه‌های بین‌المللی برای ما مهم است» تاکید کرد: نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش‌ها در منطقه باشیم. هر توافق جدیدی در منطقه برای موفق بودن باید در برگیرنده تمامی کشور‌های منطقه باشد.

عبدالله بن زاید آل نهیان در بخشی دیگر از این کنفرانس خبری گفت: امارات تمایل دارد از روند صلح در سوریه حمایت کند، پایان بحران در این کشور برای ما مهم است.

لاوروف نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به تنش‌های اخیر میان تهران و واشنگتن اعلام کرد: مسکو خواستار آغاز مذاکره بین ایران و آمریکاست.

او گفت: برای تقویت همکاری‌های مشترک روسیه و امارات، در چارچوب معاهده سال ۲۰۱۸, توافق کرده‌ایم. مسائل لیبی و سوریه را بررسی و به طور مفصل درباره قضیه فسلطین تبادل نظر کردیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار