به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت: برای شرکتها هم مانند انسانها میتوان سطح محبوبیت تعیین کرد. به همین دلیل مؤسسهای موسوم به «مؤسسه شهرت» سطح محبوبیت شرکتهای مختلف آمریکا را بر اساس ۷ معیار بررسی کرده است. این معیارها شامل محصولات و خدمات، نوآوری، محیط کار، حاکمیت، شهروندی، رهبری و عملکرد هستند. این مؤسسه سطح شهرت شرکتهای مختلف را بین ۰ تا ۱۰۰ رتبه بندی کرده است. ۰ تا ۳۹ به معنای شهرت بسیار ضعیف، ۴۰ تا ۵۹ به معنای شهرت ضعیف، ۶۰ تا ۶۹ به معنای شهرت متوسط، ۷۰ تا ۷۹ به معنای شهرت بالا و رتبه ۸۰ به بالا به معنای شهرت فوق العاده در نظر گرفته شده است.
مؤسسه شهرت بر اساس این معیارها فهرست ۱۰ شرکت منفور آمریکایی را که کمترین سطح محبوبیت را دارند، رتبه بندی کرده است. در این فهرست بیش از ۶۸۰ شرکت مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند.
در زیر فهرست ۱۰ شرکت منفور آمریکایی گردآوری شده است:
۱. سازمان ترامپ: سازمان ترامپ با رتبه ۳۳.۸ پایینترین رتبه را از نظر سطح محبوبیت در میان دیگر شرکتهای آمریکایی کسب کرده است.
۲. فیسبوک: این شرکت تاکنون بارها از عمل به تعهدات خود سرباز زده و به همین دلیل مؤسسه شهرت، رتبه این شبکه اجتماعی را ۴۵.۲ اعلام کرده است.
۳. شرکت فیلیپ موریس: این شرکت که بیشتر به دلیل تولید سیگارهای مارلبرو شهرت یافته، رتبه ۴۵.۵ را از آن خود کرد. جای تعجب ندارد که یکی از شرکتهای فعال در حوزه دخانیات در چنین جایگاهی قرار گیرد.
۴. شرکت کامکست: این شرکت فعال در حوزه ارتباطات و رسانه با رتبه ۵۱.۳ از نظر نوآوری و محیط کار رتبه پایینی را کسب کرده است.
۵. گلدمن ساکس: شرکت فعال در حوزه مالی و بانکداری رتبه ۵۲.۸ را کسب کرده است. این شرکت از نظر مالی سودآوری بالایی داشته، اما از نظر پایبندی به اصول اخلاقی در جایگاه پایینی قرار میگیرد.
۶. اسپیریت ایرلاینز: این شرکت هوایی با رتبه ۵۴.۲ از نظر ارائه خدمات و محصولات از دیگر شرکتهای هواپیمایی عقب افتاده است. این شرکت در همه معیارها رتبه ضعیفی را کسب کرده است.
۷. شرکت بی پی: این شرکت نفت و گاز رتبه ۵۸ را بدست آورده است. کسب اعتماد عمومی و تبدیل شدن به شرکتی که با محیط زیست سازگار باشد، همچنان یکی از چالشهای اصلی این شرکت است.
۸. شرکت سیرز: شرکت خرده فروشی سیرز در این فهرست رتبه ۵۸.۶ را کسب کرده است. این شرکت بالاترین رتبه را در حوزه مالی بدست آورده است.
۹. مک دونالد: رستورانهای زنجیرهای مک دونالد رتبه ۶۰.۱ را کسب کرده اند. در عصری که شاهد تغییرات اجتماعی و زیست محیطی هستیم، صنعت مواد غذایی برای نوآوری و تحویل غذای سالم در سریعترین زمان ممکن تحت فشار زیادی قرار دارند.
۱۰. فولکس واگن: این شرکت که رتبه ۶۳.۷ را کسب کرده در حوزه نوآوری ضعیف عمل کرده است. در حالی که این شرکت خودروسازی در حوزه خودروهای الکتریکی پیشرفت چشم گیری دارد، اما همچنان از دیگر شرکتهای خودروسازی مثل تسلا و تویوتا عقب است.
انتهای پیام/