مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تبدیل تپه باستانی آناهیتا در شهرستان سرعین به سایت موزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در حاشیه بازدید از عملیات کاوش در تپه باستانی آناهیتا گفت: به دلیل اهمیت تاریخی این بنا، کاوش و مطالعات جامع در این سایت آغاز شده است.

وی افزود: نتایج اولیه کاوش‌ها قدمتی ۴۵۰۰ ساله را در این محوطه تخمین می‌زند، اما مطابق نظر کارشناسان احتمال وجود آثاری با قدمت بیشتر نیز وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این اثر تاریخی شناسنامه تاریخی سرعین است و گویای قدمت تاریخی و باستانی این منطقه خواهد بود.

فلاحی افزود: در واقع با مطالعه جامع تپه آناهیتا توانستیم جاذبه‌های جدیدی به لیست جاذبه‌های شهرستان سرعین اضافه کنیم و این شهرستان از جاذبه تک بعدی آب‌های گرم معدنی خارج شده است.

وی با اشاره به تداوم کاوش‌ها در محوطه تپه تاریخی گفت: بعد از اتمام مطالعات در نظر داریم این محوطه به عنوان سایت موزه معرفی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه در روستای تاریخی کنزق نیز مطالعات باستان شناسی انجام شده است، افزود: این روستا در مجاورت سرعین از معماری دستکند صخره‌ای منحصر به فردی برخوردار است که گویای حیات تمدن‌های کهن در این منطقه است.

فلاحی گفت: مجموعه کاوش‌ها نشان می‌دهد سرعین قدمت چند هزار ساله داشته و یکی از مناطق با تاریخ کهن در استان اردبیل است.

انتهای پیام/ع

سرعین یکی از مناطق با تاریخ کهن در استان اردبیل است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار