معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان شمالی: باید از ظرفیت ازمان‌ها و نهاد‌ها برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ولی الله حیاتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: در رابطه با نوجوانان و دانش اموزان که آسیب پذیر هستند نیازمند گام‌های بلندی در حوزه اموزش هستیم و همچنین در حوزه اطلاع رسانی باید گام اساسی توسط رسانه‌ها برداشته شود.

حیاتی به دو سند اماده شده در جهت مقابله با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: این سند شامل مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روان گردان‌ها و پیشتازان و دیگری سند تحول نظام مدیریت معتادان متجاهر در استان است.

وی اظهار کرد: خراسان شمالی رتبه ششم کشور را در زمینه ابتلا به اعتیاد دارد و هزار نفر معتاد با حدود سنی ۱۵ تا ۶۵ سال در استان وجود دارد که این نرخ ۷/۲۱ درصد است و میانگین سن اعتیاد در استان ۳۳ سال است.

حیاتی افزود: بیشترین مصرف مواد را در حیطه مواد مخدر سنتی با ۶۲ درصد در استان داریم.
وی خاطر نشان کرد: جامعه هدف قشر کارگران با نرخ شیوع ۳۲ درصد با رتبه ۴ کشوری و دانش آموزان با نرخ شیوع ۱/۸۲ درصد با رتبه۳۱ کشوری میباشد.

استان خراسان شمالی ۵۵ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده که از جمله ان‌ها سروان دوست زاده است که سال گذشته در منطقه سراوان به شهادت رسید.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز با تاکید بر اینکه مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع اعتیاد در جامعه، آگاه سازی و ارائه آموزش است، اعلام کرد: نهضت آموزش و توانمندسازی اقشار در پیشگیری از ابتلا به اعتیاد در استان آغاز شده و به طور جدی نیز دنبال می‌شود.

ریواده عوامل فردی، شخصیتی، جسمی، اجتماعی، پزشکی، فرهنگی و اقتصادی را از علل اصلی و مهم در بروز و شیوع اعتیاد در هر جامعه دانست.

انتهای پیام/ م

استان نیازمند عزم عمومی برای مقابله با اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.