بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با شهادت در مقابل کنگره موافقت کرد.

رابرت مولر در مقابل کنگره شهادت می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که چندی پیش هم یک گزارش درباره این مسئله منتشر کرده بود، قرار است در تاریخ ۱۷ ژوئیه در مقابل کمیته‌های قضایی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهد.

جرلد نادلر، رئیس کمیته قضایی و آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به دنبال صدور احضاریه از سوی این دو کمیته، رابرت مولر در نهایت با شهادت در مقابل کنگره موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است: آمریکایی‌ها می‌خواهند همه چیز را به صورت مستقیم از رابرت مولر بشنوند تا بتوانند درک کنند که او و تیمش چه مسائلی را بررسی و کشف کرده اند. آن‌ها می‌خواهند درباره حمله ادعایی روسیه به دموکراسی ما و اینکه آیا کمپین ترامپ از این کمک روسیه استفاده کرده است یا خیر، بدانند.

نادلر و شیف پیشتر به صورت جداگانه احضاریه‌هایی را برای شهادت رابرت مولر در کنگره صادر کرده بودند. رابرت مولر حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود در صورتیکه با شهادت در مقابل کنگره موافقت هم کند، هیچ جزئیات بیشتری را خارج از چارچوب گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای‌اش ارائه نخواهد کرد.

این نخستین حضور رابرت مولر در مقابل کنگره برای صحبت درباره تحقیقات مربوط به روسیه و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا محسوب می‌شود.

رابرت مولر در ماه آوریل سال جاری میلادی پس از مدت‌ها تحقیقات یک گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد. در این گزارش آمده است که هیچ تبانی میان تیم ترامپ و مقامات روس رخ نداده است؛ اما مولر ۱۰ مورد از کارشکنی‌های احتمالی دونالد ترامپ را در اجرای عدالت در این گزارش فهرست بندی کرده است.

مولر پیشتر در تاریخ ۲۹ مه اعلام کرده بود که کنگره آمریکا باید درباره استیضاح دونالد ترامپ تصمیم گیری کند. وی در این خصوص گفت: اگر ما اطمینان داشتیم که رئیس جمهور آمریکا جرمی مرتکب نشده است، آن را اعلام می‌کردیم. این در حالی است که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا پیشتر اعلام کرد در گزارش مولر مدارک کافی برای اینکه اثبات کند دونالد ترامپ در اجرای عدالت کارشکنی کرده است، وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار