معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون فشارخون ۷۱ درصد کل جمعیت هدف در سطح نقاط شهری و روستایی استان یعنی ۶۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر مورد غربالگری قرار گرفته است.

غربالگری بیش از ۶۸۱ هزار نفر در طرح ملی کنترل فشار خونبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،ابراهیم شکیبا  در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشارخون، اظهار داشت: فشارخون بالا منشأ بسیاری از بیماری‌ها است که بسیاری از افراد جامعه درگیر و مبتلا به آن هستند، اما از این موضوع اطلاعی ندارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۴ هزار و ۵۰۰ مورد از ۱۰ هزار مرگ سال گذشته استان را به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی اعلام کرد و افزود: برای جلوگیری از تبعات آن کنترل فشار خون الزامی است.

وی ادامه داد: میانگین در نظر گرفته شده در سطح وزارت بهداشت پوشش نیمی از جمعیت هدف بوده است، که تاکنون ۱۴۲ درصد از آن یعنی بیش از میانگین محقق شده است.

میانگین تعریف شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان غربالگری ۸۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی است که به گفته شکیبا، از ابتدای اجرای طرح ملی کنترل فشارخون، تاکنون ۷۱ درصد کل جمعیت هدف در سطح نقاط شهری و روستایی استان یعنی ۶۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی بیشترین مشارکت مردم در این طرح را ازسوی شهرستان‌های گیلان‌غرب، ثلاث باباجانی و جوانرود اعلام کرد و افزود: ۱۰۵ درصد در جوانرود و ۵۰ درصد در شهر کرمانشاه جمعیت هدف مورد غربالگری قرار گرفته است.

شکیبا خاطرنشان کرد: این طرح در یک‌هزار و ۲۳۴ پایگاه شامل ۹۳۱ خانه بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی و ۲۰۳ ایستگاه ثابت و سیار با مشارکت ۴ هزار و ۱۲۲ نفر درحال انجام است.

انتهای  پیام/ز

 

غربالگری ۸۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.