رئیس مرکز بهداشت پاوه از مشارکت بیش از ۲۴ هزار نفر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،حشمت کریمی رئیس مرکز بهداشت پاوه نتایج طرح ملی بیسج کنترل فشارخون بالا تا پایان هفته دوم در شهرستان پاوه را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از جمعیت هدف ۳۳ هزار نفری شهرستان پاوه تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر افراد بالای ۳۰ سال در طرح شرکت و فشار خون آن‌ها اندازه‌گیری شده است، گفت : افراد بیمار با هماهنگی‌های که با پزشکان مراکز تابعه انجام شده است برای درمان و کنترل ماهانه فشارخون به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع و زیر نظر پزشک درمان و مراقبت خواهند شد.

وی ادامه داد: بیش از ۹۷ هزار نفر هر ساله در کشور بر اثر بیماری‌های مرتبط با فشارخون خون جانخود را از دست می‌دهند، که این رقم بیش از پنج برابر مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی است و این امر اهمیت اندازه‌گیری و کنترل فشارخون را دوچندان می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت پاوه ضمن تشکر از همشهریانی که در این طرح شرکت کرده‌اند از آن‌ها خواست سایر عزیزانی را که تاکنون در این طرح شرکت نکرده‌اند، تشویق به مشارکت در طرح کنند.

کریمی افزود: برای شرکت در این طرح از همشهریان عزیز خواست در فرصت باقی‌مانده با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سطح شهر نسبت به اندازه‌گیری فشار خون خود اقدام کنند .

 

 

انتهای پیام/د

طرح ملی بیسج کنترل فشارخون بالا

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.