روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اعلام کرد: روند درمان کودک آسیب دیده در یکی از کارواش‌های بوشهر در حال پیگیری است و حال عمومی او خوب است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، چند روز پیش کودکی به نام مبین در یکی از کارواش‌های بوشهر در حالی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود پیدا شد و اورژانس اجتماعی بهزیستی او را برای مراقبت‌های درمانی به بیمارستان منتقل کرد.

حالا روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده پس از انتقال این کودک هفت ساله به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بلافاصله اقدامات اورژانسی و مراقبت‌های درمانی صورت گرفت.

در این اطلاعیه آمده، با توجه به وجود زخم‌ها و آسیب‌های متعدد در سطح بدن خدمات ویژه ارتوپدی، عفونی، پوست، کلیه و مجاری ادراری، جراحی، روان‌پزشکی و پزشکی قانونی، اکو، سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن برای این بیمار انجام گرفت و اکنون زخم‌های سطحی این کودک ترمیم شده و مراقبت‌های لازم نیز به دست تیم مدیریت زخم برای جراحت سر در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، با توجه به وارد شدن آسیب‌های متعدد درمان فیزیوتراپی و توان‌بخشی ادامه دارد و حال عمومی این کودک خوب گزارش‌شده است.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هزینه‌های درمانی این کودک را بر عهده گرفته و هماهنگی‌های لازم برای ادامه درمان تا بهبودی کامل صورت گرفته است که پس از پایان دوره درمانی، این کودک با تعامل بهزیستی ترخیص خواهد شد.

دستگیری دو متهم

دادستان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا گفته است: دو تن از افرادی که متهم به دست داشتن در پرونده کودک آزاری اخیر در شهر بوشهر هستند، شناسایی و با قرار تامین بازداشت شدند.

علی حسن پور افزود: کودکی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته هشت سال دارد و از دو ماه پیش از طریق والدین خود در این کارواش رها شده بود.

وی بیان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده کودک آزاری از یک ماه پیش شروع شده و بنا به اظهارات متهمان این اقدام آن‌ها به دلیل شیطنت‌های این کودک رخ داده است.

دادستان بوشهر اضافه کرد: با این وجود تحقیقات لازم در باره انگیزه اصلی این کودک آزاری در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: همچنین دستور لازم برای پلمب کارواش صادر شده و به زودی اجرا می‌شود.

حسن پور در باره وضعیت جسمی کودکی که مورد آزار قرار گرفته است گفت: با توجه به رسیدگی‌های صورت گرفته شرایط فیزیکی این کودک روبه بهبودی است.

وی ادامه داد: قاضی پرونده کودک آزاری با حضور مسئولان بهزیستی و نیروی انتظامی در بیمارستان حاضر و ضمن دلجویی از کودک یاد شده از او تحقیق به عمل آمده است.

بررسی حادثه در شورای تامین استان بوشهر

در همین حال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: از لحظه انتشار خبر کودک آزاری اقدامات لازم انجام و در شورای تامین نیز مطرح شده است.

مجید خورشیدی با اشاره به ورود دادستانی افزود: به جامعه قول می‌دهیم اتفاقی که خواهد افتاد سبب درس عبرت همه کسانی خواهد شد که از وظیفه اجتماعی خود تخطی کرده اند.

انتهای پیام/ک

پیگیری روند درمانی کودک آسیب دیده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.