اختيارات ويژه به استانداران در کاهش شرايط تحريم استكبار جهاني اثر گذار است/ بررسی سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور به میرجاوه و چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به شرايط ويژه اقتصادی كشور افزایش اختيارات ويژه به استانداران در کاهش شرايط تحريم استكبار جهانی تاثیر گذار است.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش اختیارات استان ها، اظهار کرد: افزایش اختیارات به استان سبب نقش آفرینی در حوزه‌های مختلف شده است. به صورت مصداقی با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور برای تنظیم بازار از جمله در حوزه تامین گوشت، اختیارات ویژه‌ای به مقام عالی در استان داده که باعث شد علاوه بر نقش آفرینی این استان در سطح ملی، با ایجاد فضای کسب و کار و احیای مجدد واحد‌های تولیدی زمینه اشتغال مجدد بیش از ۱۵ هزار نفر را فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور افزایش اختیارات ویژه به استانداران در کاهش شرایط تحریم ظالمانه استکبار جهانی تاثیر گذار است، بیان کرد: وجود برخی از ناهماهنگی و قوانین دست و پا گیر و گا‌ها متناقض باعث شده مدیریت‌های اجرایی در عمل در انفعال قرار بگیرد و برای رهایی از این وضعیت تنها راه، افزایش اختیارات به مدیریت عالی استان‌ها و مدیران دستگاه‌ها است که می‌تواند راهگشای وضعیت فعلی اقتصادی باشد.

موهبتی با اشاره به دستاورد سفر اخیر معاون اقتصادی رئیس جمهور به میرجاوه و چابهار، افزود: برنامه مهم آقای نهاوندیان در این سفر شرکت در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و شنیدن صحبت‌های فعالان اقتصادی در زاهدان، میرجاوه و چابهار است. اهداف این سفر بررسی ظرفیت‌های استان و اقلیم‌های مختلف به طور میدانی، شناسایی موانع تولید در بخش کشاورزی، بررسی️ سیاست دولت برای قانون بهبود محیط کسب و کار، تضمین️ اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار و همکاری فعال بخش خصوصی را با بخش‌های عمومی است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به اینکه مرز‌های میلک و میرجاوه در زمینه ترانزیت کالا و رونق اقتصاد کشور مکمل منطقه آزاد چابهار هستند، یادآور شد: معاون اقتصادی رئیس جمهور و هیئت همراه از منطقه اقتصادی ویژه میرجاوه به دلیل اهمیت استراتژیکی منطقه بازدید کردند؛ چرا که یکی از محور‌های مهم، بحث ترانزیت و تجارت مرزی است و از مهمترین نقاط مرزی ما در حوزه زمینی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار